Street food festival giver dig mulighed for at smage på det meste

I weekenden er der street food festival med 60 vogne med masser af forskelligt med. Her kan du for 40 kroner få en smagsprøve fra den enkelte vogn, så maven ikke bliver fuld.

Søerne i København vrimler normalt med løbere og forældre med barnevogne.

Men i weekenden kommer stierne langs søerne til at være fuld af madører.

quote Jeg synes, at det er meget lækkert at prøve nogle forskellige små retter, så man ikke er låst fast til et sted.

Niclas Sander, gæst ved Street Food om Søerne

Fredag begynder festivalen "Street food om søerne", hvor mere end 60 forskellige stadeholdere hylder street food kulturen i Danmark.

- Vi vil nødigt have, at man kommer og spiser kun et måltid mad og går hjem, så derfor har vi aftalt med aktørerne, at de alle serverer en tasting ret, der max koster 40 kroner, så man kan smage sig igennem de to kilometer, som festivalen strækker sig over, siger Mia Maja Hansson, talsperso for Street Food om Søerne.

Street food festivalen bliver taget godt imod af gæsterne: 

- Jeg synes, at det er meget lækkert at prøve nogle forskellige små retter, så man ikke er låst fast til et sted, siger Niclas Sander.

På festivalen kan du støde på vogne med navne som: "Nordic Fast Food, Mother of Dragons Green Fries, Lê Trang og Tacovognen, der alle byder på vidt forskellig mad.

Her står folk i kø til street food fredag.
Her står folk i kø til street food fredag.
Foto: TV 2 Kosmopol

Mad udvikles blandt spisende

Street food om søerne har fire år på bagen. I år er der både nye og gamle stadeholdere med.

Mia Maja Hansson mener, at street food festivalen både er til for forbrugerne, men også for at give en spirende restauratør et sted at prøve kræfterne af.

- I København er der så mange, der gerne vil arbejde med mad, og de skal have et sted, hvor de kan komme og udfolde sig og prøve deres idéer af. Her kan du komme ud og prøve dit koncept af og få en føling med, om der er nok folk, der kan lide det, siger hun.

- Jeg tror på, at mad bliver udviklet blandt spisende mennesker. Det handler om at komme ud til forbrugeren, se om de kan lide din mad, se om de får den oplelvelse, som du har tiltænkt, siger Mia Maja Hansson.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik