Små sportsklubber bliver Lottoforhandlere

Himmelev Badmintonklub er en af tre danske klubber, der nu er blevet tips- og lottoforhandler. Bliver pilotprojektet en succes, forudser Danske Spil, at ordningen hurtigt bliver stor og landsdækkende, skriver Dagbladet Roskilde.

Himmelev Badmintonklub er med i et pilotprojekt, hvor de i samarbejde med Danske Spil tilbyder, at man nu kan spille Lotto, oddse og så videre via klubbens hjemmeside. Bliver pilotprojektet til en fast ordning, betyder det, at mange af landets små sports- og fritidsklubber får mulighed for at stikke snablen mere direkte i tipsmidlerne. - Klubberne løber ingen risiko ved at gå med i ordningen, og de får tre procent af omsætningen fra siden og hundrede kroner hver gang, der er en, der opretter en spillekonto via deres hjemmeside, siger Bo Flindt Jørgensen, der er marketingskoordinater hos Danske Spil. Badmintonklubben er en af tre danske klubber, der er med i forsøgsordningen, og i Himmelev Badmintonklubs tilfælde vurderer formand Claes Jensen, at aftalen kommer til at betyde omkring 50.000 kroner ekstra årligt i klubkassen.- Og det er jo penge, vi kan bruge til vores ungdomsarbejde. Så selv om vi var skeptiske i starten, så er vi meget glade for det nu, siger han.Klubben var forbeholden over for Danske Spils forslag, fordi de så etiske problemer i at udbyde spil via hjemmesiden, der også bliver benyttet af badmintonspillere under 18 år.- Men man kan slet ikke spille uden at registrere sig med personnummer og det hele, så det er vi rolige ved, siger Claes Jensen.På længere sigt håber Danske Spil, at det vil blive en helt normal ting, at små klubber af alle slags bliver spilforhandlere.- Nu kører den her forsøgsordning i et halvt år, og bliver det en succes, er der sådan set ingen grænser for, hvor mange og hvilke klubber vi kan tilbyde det her til, siger Bo Flindt Jørgensen. Han understreger, at det primære formål med ordningen er, at klubberne skal få mere direkte økonomisk hjælp og blive mere bevidste om, hvad tipsmidlerne kan bruges til.- Men derudover er det da klart, at vi også håber, at det giver øget omsætning til os, fordi klubberne selvfølgelig vil markedsføre spillene over for deres medlemmer i et eller andet omfang, siger Bo Flindt Jørgensen.