Efter afsløring af livsfarligt byggesjusk: Nu reagerer bygherre

Bygherre afviser massivt byggesjusk og stiller sig til rådighed. Noget sludder, lyder det fra beboerne. Læs hele interviewet her.

Utætte vinduer, ulovlige og livsfarlige elinstallationer og vand løbende ned fra loftet.

Så massivt er det byggesjusk i en udlejningsejendom i Gilleleje med 105 beboere, som TV 2 Lorry i samarbejde med TV 2 Fyn afslører onsdag.

Lejerne klager selv over manglende kommunikation og udbedringer af forholdene i ejendommen Grønnely Parken, som er opført af Grønnely A/S. 

Her bliver det på firmaets hjemmeside oplyst, at selskabet bygger med sjæl, ordentlighed og kvalitet.

I hvert fald ifølge ejerne Kristian og Peder Blak.

Det stemmer dog ikke overens med de beskyldninger, som tvillingebrødrene nu står over for. 

Forgæves forsøgt at få interview

TV2 Lorry har forsøgt at få et interview med Kristian Blak for at få ham til at forholde sig til lejernes oplevelser. Han har dog kun ønsket at svare på SMS. Her kan du læse, hvordan han opfatter sagen.

Er du bekendt med de fejl og mangler, beboerne klager over i Grønnely Parken?

- Med større byggerier vil der altid være enkelte, der oplever fejl eller mangler. I dette tilfælde er der desuden tale om en ejendom af ældre dato, og det giver øvrige udfordringer. Det må man naturligvis tage med – både som udlejer og lejer, og det får vi sølvfølgelig håndteret henad vejen i tæt samarbejde med lejerne.

Bygherre beklager

- Vi er kede af de gener, som nogle lejere har oplevet. Det beklager vi, og vi bestræber os på at optimere oplevelsen dag for dag.

Hvorfor kan beboerne ikke få fat i dig?

- Selvfølgelig kan beboerne få fat i os. Vi tilbyder kontakt via telefon, sms og mail, og oftest får man svar inden for samme dag. Desuden er vi ofte fysisk til stede ved vores ejendomme, hvor man uden problemer kan tage fat i os.

- Vi har knap 300 lejere over hele landet, og vi oplever helt generelt en meget stor tilfredshed. Vi får mange positive tilkendegivelser fra lejere, der er meget glade for deres nye hjem. Der er tale om et fåtal, der oplever nogle ekstra udfordringer, og det håndterer vi naturligvis.

Hvornår bliver fejl og mangler udbedret?

- Vi har løbende udbedret fejl og mangler, og vi vender naturligvis tilbage til de enkelte lejere, der måtte ønske et opfølgende besøg. Vi er ofte til stede fysisk ved vores ejendomme, hvor man uden problemer kan tage fat i os.

Som udlejer til beboerne, hvad tænker du så om deres utilfredshed?

- Vi ønsker naturligvis at gøre alle vores lejere tilfredse, og det har vi stor fokus på. Majoriteten af vores lejere er meget glade for deres bolig, og vi arbejder stenhårdt på at sikre en tilfredshed på 100 procent. Vi arbejder uafbrudt på at blive dygtigere til at forstå lejernes ønsker og behov.

Beboerrepræsentant: Det er noget sludder

TV2 Lorry har forelagt svarene til beboerrepræsentanten fra Grønnely Parken, Peter Bergstrøm, som tidligere onsdag stod frem og fortalte om forholdene i ejendommen til TV 2 Lorry.

- Er du sikker på, at det er den samme Kristian Blak, I har fået fat i?, siger han til TV 2 Lorry efterfølgende.

Men han svarer jo her, at beboerne godt kan få fat i ham, og de tilbyder kontakt via telefon, sms og mail?

- Han svarer på næsten på ingenting, og det kan hvert fald 25 lejere bekræfte.

Kristian Blak skriver også, at de løbende udbedrer fejl og mangler, og at de ønsker at gøre alle deres lejere tilfredse. Er det noget du kan genkende?

- Det er så langt fra virkeligheden, som noget kan være.

Men der er jo tale om en ældre ejendom. Er det så ikke forståeligt, som han skriver, at der vil være nogle fejl og mangler?

- Han har renoveret en bygning til beboelse, og der skal jo ikke være fejl og mangler, når folk flytter ind. Vi har 51 lejligheder. Alle sammen med fejl.

Han giver jo også en undskyldning og skriver, at de er kede af de gener, som nogle lejere har oplevet. Hvordan modtager du den?

- Den modtager jeg med et gran salt. For hvis man er ked af noget, så ville man jo gøre det godt igen. Det er ikke min opfattelse indtil videre.

Hvad undrer du dig over?

_

_






_

_


Mest læst i dag

Se flere

Erhverv

Kaffe

Café får bøde på 40.000 kr. for ikke at tage imod kontanter

Drive-in blomster

Drive-in buketter efter lukketid: Flere blomsterbutikker hopper med på trend

sandkaj nordhavn

By & Havn vil bygge flere almene boliger i Nordhavn

Bagsværd Boghandel

80-årige Preben tvunget til at sælge livsværk - 10 kroner stykket


Gribskov


Forsiden lige nu

Se flere