Brøler hos Banedanmark skyld i kaos på Kystbanen

Det var en regulær brøler fra Banedanmarks side, der betød, at der opstod kaos på Kystbanen mandag morgen.

Et planlagt sporarbejde i weekenden var blevet færdig, så togene kunne køre, men Banedanmark havde glemt en vigtig detalje.

- En kommunikationsbrist hos os i Banedanmark betød, at vi ikke havde det personale, der skulle godkende åbningen af sporet til stede på det tidspunkt, hvor det skulle åbne. Det er meget beklageligt, men kommunikation er en svær ting, har vi erkendt, siger trafikchef i Banedanmark, Jens Jørgen Hansen, til DR P4 København.

Derfor blev åbningen af sporet over tre timer forsinket, hvilket betød masser af forsinkelser, aflyste og overfyldte tog på kystbanen.

Trafikchefen lægger sig fladt ned og erkender fejlen, og understreger også, at Banedanmark har taget ved lære af dagens brøler.

- Det er en kommunikationsbrist mellem to instanser hos os, og det skal vi lære af, så det ikke kommer til at ske igen, siger trafikchefen til DR P4 København.

Pendlertalsmand på Kystbanen, Michael Randropp, er langt fra imponeret over fejlen hos Banedanmark.

- Der er snart ikke noget, der kan komme bag på mig mere, men det skriger til himlen, at det sker, når det ikke er opstået akut, men derimod er et planlagt sporarbejde, siger han til DR P4 København.

Pendlertalsmanden er heller ikke tilfreds med den information, der blev givet undervejs i morgenmylderet.

- DSB sørgede ikke for, at vi fik den rigtige information om, at der ikke var plads i toget, så man kunne have valgt alternative løsninger. Så der er dumpekarakter til både DSB og Banedanmark, siger Michael Randropp.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik