Zoos seneste dyrebarn - flodhesteungen Foto: TV2/Lorry

Zoo giver gratis oplevelser på sociale medier

Med mere end 100.000 følgere på facebook og twitter, har Zoo i København formået at skabe et aktivt liv online.

Borgerne skal inddrages i det daglige arbejde og beslutningerne i Zoologisk Have i København, derfor er Zoo hver eneste dag aktiv på de sociale medier.

Det forklarer Steffen Stræde, administrerende direktør i Zoologisk Have, København.

"Vi har en virksomhed og et produkt, som egner sig rigtig godt til de sociale medier", siger Steffen Stræde og fortsætter:

"Vi ønsker at levere den formidling til vores interessenter, som vi synes, er vigtigt. Vi er en formidlingsorganisation, så vi har også en forpligtelse til at fortælle om de ting, vi gør."

På facebook er der for eksempel for nyligt lagt billeder ud af Zoos seneste dyrebarn, nemlig en flodhest. Også videoer af en giraffødsel eller legesyre bjørne, kan man se på de sociale medier.

Se hele interviewet med Steffen Stræde i Kont@kt her.

Følg os også på facebook: www.facebook.com/lorrykontakt

Twitter og Instragram: Lorrykontakt