Utilfredse borgere i Fredensborg

Hver 10. borger i Fredensborg Kommune er utilfreds eller meget utilfreds med den personlige betjening, som de møder på rådhuset. Det viser en ny undersøgelse af borgerbetjeningen i kommunen, der kan sammenlignes med en lignende undersøgelse i Halsnæs Kommune, hvor kun fire procent er direkte utilfredse.

På en lang række områder
ligger Fredensborg Kommune markant dårligere end Halsnæs
Kommune, og tallene bekymrer politikerne, selvom det ikke kommer
som en overraskelse, at undersøgelsen giver dårlige karakterer
til kommunens telefonbetjening og lange svartider.- Vi har
gentagne gange sagt, at det skal blive bedre. En række
initiativer er undervejs, og nu har vi sagt, at det skal gå
stærkt, fastslår borgmester Olav Aaen (V), der først og fremmest
vil stramme op på arbejdsgange internt i kommunen for at få løst
problemet. Fredensborg Kommune reducerede tidligere på året
borgerbetjeningen i selve Fredensborg by, men det har ikke ført
til øget tilfredshed med åbningstiderne lokalt i Fredensborg,
viser undersøgelsen.