Pandaer fordobler besøgstal i påskeugen

Over 100.000 gæster besøgte Zoologisk Have i København i påsken.

00:55

De to pandaer er ikke kun en fest for dyreentusiasterne. Det er også rigtig godt for kassebeholdningen. TV 2 Lorrys indslag fra 11. april.

De to nyeste skud på zoo-stammen i København – pandaerne Mao Sun og Xing Er – har siden deres ankomst fået flere til at lægge vejen forbi Zoologisk Have i København – og påsken var ingen undtagelse.

Med flere end 100.000 påskegæster er besøgstallet mere end fordoblet sammenlignet med påskeugen i 2018 og 2017. 

Det falder i god jord hos den administrerende direktør i Zoologisk Have, der har store ambitioner for Havens fremtid.

- Påskeugen er et bevis på, at vi er på vej i den rigtige retning. Vi har givet Haven et ansigtsløft og forbedret gæsteoplevelsen markant. Vi har fordoblet kapaciteten i Hovedindgangen samt givet vores madudbud en ordentlig overhaling, så vi er klar til at tage imod mere end 15.000 gæster hver dag, siger Jørgen Nielsen i en pressemeddelelse. 

Flere lader madpakken blive derhjemme

Det er dog ikke kun besøgstallet, der har fået et boom, siden pandaerne er ankommet til den københavnske zoo. Sammenlignet med tidligere år er omsætningen på mad og drikkevarer nemlig tredoblet.

Årsagen til det er ifølge den kommercielle direktør i Zoologisk Have et generelt kvalitetsløft, som Haven har gennemgået. Med 15 nye salgssteder og tre nye restauranter er der kommet et bredere madudbud.

- Der er noget til alle på tværs af smagsløg og pengepunge. Vi har skruet på alle knapperne, så der er kort sagt nu er noget til alle behov, siger Christian Higraff, Kommerciel direktør i Zoologisk Have.

De tre nye restauranter har hver deres koncept. I FOLK er der moderne klassikere som smørrebrød på menuen, Botanika byder på mad fra det mere grønne køkken og i panpan er der udsigt til pandaerne i deres nye anlæg.



Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv dagligt opdateret

Læs vores privatlivspolitik