Magasin i luften med ambitiøs netshop

Stormagasinet Magasin med seks stormagasiner i hele landet går
1. oktober 2009 i luften med en helt ny internetforretning -
netshop - hvor onlinebrugerne i første omgang får adgang til at
købe 10.000 forskellige vare-numre inden for kategorien
»bolig/hjem« - lamper, møbler, gaver m.v. Ambitionen er, at
internetforretningen gradvis skal udvikle sig, så onlinekunderne
får adgang til samtlige Magasins varer i den fysiske forretning.
Det skriver dagbladet Børsen.Dermed bliver Magasin den første
blandt de store spillere i dansk dagligvarehandel, der for alvor
satser på internet, som en ny storstilet salgskanal ud over den
fysiske kanal i butikkerne. Varehuskæden ISO var for nogle år
siden »first mover« på denne front, men trak dog allerede efter
kort tid stikket ud igen.Adm. direktør Jon Björnsson, Magasin,
påpeger, at satsningen på den internetbaserede salgskanal intet
har med den nuværende krise i detailhandelen at gøre, da
planlægningen af net-shoppen allerede startede for to år
siden.»Vi skulle først have den »rigtige« forretning til at
køre,« siger han med henvisning til den turnaround, som det er
lykkedes det islandsk ejede selskab bag Magasin at gennemføre
efter overtagelsen for tre år siden.