Rema satser på deleøkonomi: Nu skal vi købe ind for hinanden

Rema 1000 klar med nyt koncept, der vil gøre det muligt at tjene penge på at handle for naboen.

De danske forbrugere skal tjene på at købe ind for hinanden – og samtidig holde liv i lokale butikker.

Sådan lyder en ny offensiv i kampen om at vinde markedet for onlinehandel med dagligvarer, skriver Finans.

Bag den nye digitale indkøbstjeneste med navnet Vigo står den norskejede discountkæde Rema 1000 Danmark. Den vil gøre det muligt at handle digitalt og få varerne bragt til døren af privatpersoner. De får penge for at pakke og købe varerne i discountbutikken samt bringe dem ud.

- Vi vil bringe deleøkonomi ind i dagligvarehandlen, så kunderne selv indbyrdes kan lave lokal internethandel i vores butikker, siger adm. direktør Henrik Burkal, Rema 1000 Danmark, til Finans.

Målet er i første omgang at få mindst 10.000 indkøbere med i Vigo, som kobles op på kædens 279 discountbutikker.

Det vil koste 39 kr. at få en pose varer bragt ud, og en indkøber kan sikre sig de 34 kr. Restbeløbet skal bruges til håndtering af betaling og forsikring.

Samarbejdspartnere i projektet er bl.a. Danske Bank med Mobilepay samt Alm. Brand.

- For år tilbage var det mange steder udbredt, at naboer og andre hjalp hinanden ved at tage varer med hjem fra købmanden. Det sætter vi nu strøm til, vurderer Jesper Bove-Nielsen, der er direktør for Remas Vigo-projekt, over for Finans.

Mest læst i dag

Se flere

Mest læst i dag

Se flere

Erhverv

Skærmbillede 2021-05-06 kl. 14.32.02

"Fantastisk" og "underligt":
Hjælpepakke til restauranter får blandet modtagelse

20200523-121142-L-1920x1280we

Udsigt til sommerpakke vækker glæde hos Zoo-direktør: “Jeg er meget, meget forventningsfuld”

turister nyhavn

play1,6 mia. kr. i sommerpakke: Især fire storbyer skal hjælpes

Teknologisk Institut, bioraffineringsanlæg

Roer og græs som proteinbar: Forskere vil skabe mad ud af bioaffald

Region Hovedstaden

Forsiden lige nu

Se flere

På forsiden nu

Se flere