Mandag var et par politikere fra Christiansborg og Rudersdals borgmester inviteret hjem i Kim Damgaards have.
Kim Damgaard bor i boligområdet Brådebæk i Rudersdal, og hans have ligger klos op ad et støjværn - på den anden side er Helsingørmotorvejen.
Og selvom man skulle mene, at et støjværn skulle få støjen fra vejen til at være markant mindre i Kim Damgaards have, så er det ikke svært at høre trafikken.
Ifølge Kim Damgaard og hans naboer er støjværnet langt fra optimalt:
- Vi har inviteret politikerne hertil i dag for at gøre opmærksom på, at vi har en udfordring med støjen. Det er jo sundhedsskadeligt at leve i så meget støj, og lidt længere nede af Helsingørmotorvejen har man fået et langt mere effektivt støjværn, siger han.
Beboere i Brådebæk er i samme grundejerforening som borgere i boligområdet Ubberød, og de borgere, der bor i Ubberød fik, ifølge Kim Damgaard, et nyere støjværn i 2015.
De vil derfor have del i den støjpulje, regeringen lægger op til at lave, så de kan få forbedret støjværnet ligesom i Ubberød.
Politikerne bakker op
Som en del af regeringens forslag til en ny infrastrukturplan skal der afsættes i alt tre milliarder kroner til støjbekæmpelse.
Og spørger man de fremmødte politikere i haven i Brådebæk, så er de enige i, at problemet med støj skal løses:
- Problemet her er uholdbart. I SF er vi utroligt optagede af at få dæmpet trafikstøjen, og det drejer sig både om trafikdæmpende tiltag, men også om færre investeringer i veje i det hele taget, siger Trine Torp, der er medlem af Folketinget for SF.
- Vi har faktisk specifikt nævnt den her strækning i Rudersdal i vores udspil til en infrastrukturplan, fordi der er en massiv støj her. Det er der også andre steder, for eksempel i Gladsaxe og Lyngby. Så vi skal tage fat flere steder i hovedstadsområdet og få løst problemet, siger Hans Andersen, der er folketingspolitiker for Venstre.
Den nye infrastrukturplan forhandles fortsat og forventes at være færdig til sommer.