Flere trænings-klubber

Du kan stadig nå at blive løbe-skarp, selvom du ikke er i gang allerede. Der er nemlig oprettet flere løbeklubber i anledning af Royal Run.

Det er alt fra begyndertræning frem mod milen som mål, hvor det kan være gang, der er aktiviteten, til nogle der gerne vil forbedre deres 10-kilometer-tid. siger Henrik Dam Nygaard, event- og løbekonsulent, DGI Storkøbenhavn.

De første træninger starter egentlig først op i slutningen af februar. Nogle enkelte klubber har kickoffmøder i denne og i næste uge, hvor folk kan komme og høre om det hele, siger Henrik Dam Nygaard, DGI.

SPARTA

Bliv en del af et stærkt fællesskab med Sparta Atletik & Motions 10 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, kommer i god form, og bliver en del af et fællesskab med samme udgangspunkt og mål som dig.

Startdato: d. 21. marts kl. 18.00.

GENTOFTE LØBEKLUB

Bliv en del af et stærkt løbefællesskab med Gentofte Løbeklubs 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, du bliver en bedre løber, og du bliver en del af et fællesskab bestående af løbere med samme udgangspunkt og mål som dig.

Info/opstartsmøde: d. 22.02.2018, kl. 19.00 - 21.00

FALCON BASKET

Løbeholdet er etableret i samarbejde med DGI - vi styrker motion og breddeidræt i Danmark, Bevæg dig for livet - Løb og Royal Run København & Frederiksberg. Holdet vil blive trænet af løbetræner Mette Christoffersen, som kan træne løbere på alle niveauer. Der er kun 15 pladser på holdet. Første løbedag bliver lørdag den 24. februar kl. 10:00. Sidste løbedag bliver 19. maj. Vi træner i første omgang frem mod at kunne deltage i Royal Run på en af de to distancer: "One mile" eller 10 km. Har du mod på på mere er du også velkommen.

Startdato: d. 21. marts kl. 18.00.

FREDERIKSBERG IF ATLETIK & MOTION

øb med til Royal Run i anledning af kronprisens 50 års fødselsdag. Event er kun for 10 km ruten. Egenbetaling 100,00 kr.. Sidste frist for tilmelding 29.4.2018 eller indtil max. antal deltagere på event er nået.

Startdato: Udsolgt

ØSTERBRO BORDTENNIS KLUB

Ingen brødtekst

Startdato: Opstart d. 5. marts.

CITYLØBERNE

Bliv en del af et socialt løbefællesskab med Cityløbernes 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, du bliver en bedre løber, og du bliver en del af et fællesskab bestående af løbere med samme udgangspunkt og mål som dig.

Startdato: d. 26. februar kl. 17.30

VALBYLØBERNE

Bliv en del af Valbys stærkeste løbefællesskab med Valbyløbernes 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, du bliver en bedre løber, og du bliver en del af et fællesskab bestående af løbere med samme udgangspunkt og mål som dig.

Startdato: d. 27. februar kl. 17.30.

LØBEKLUBBEN FORTIUS

Bliv en del af et stærkt løbefællesskab med Løbeklubben Fortius’ 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, du bliver en bedre løber, og du bliver en del af et fællesskab bestående af løbere med samme udgangspunkt og mål som dig.

Startdato: d. 19. februar kl. 17.30.

KTK

Bliv en del af et nyt og socialt løbefællesskab med KTK Løbernes 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, du bliver en bedre løber, og du bliver en del af et fællesskab bestående af løbere med samme udgangspunkt og mål som dig.

Startdato: d. 26. februar kl. 17.00.

ØRESTAD IF

Bliv en del af Ørestadens stærkeste løbefællesskab med Ørestad IF’s 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, bliver en bedre løber, og bliver en del af et fællesskab med løbere der har samme udgangspunkt som dig.

Startdato: d. 19. februar kl. 18.00.

COPENHAGEN FRONTRUNNERS

Deltag i Copenhagen Frontrunners’ 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run og bliv en del af et stærkt og socialt løbefællesskab. Du får sat din træning i system, du bliver en bedre løber, og du bliver en del af et fællesskab bestående af løbere med samme udgangspunkt og mål som dig

Startdato: d. 27. februar kl. 18.00.

2150 NORDHAVN LM

Bliv en del af et stærkt løbefællesskab med 2150 Nordhavn Løb & Motions 12 ugers træningsforløb frem imod Royal Run. Du får sat din træning i system, du bliver en bedre løber, og du bliver en del af et fællesskab bestående af løbere med samme udgangspunkt og mål som dig.

Startdato: d. 26. februar kl. 17.30.

TRÆNINGSPROGRAM

Træningsprogrammet er udformet af

FORKLARING - BEGYNDERE

10-20-30

30sekunders gang/jog, 20 alm. løb, 10sek sprint! Vigtigt at man løber ALT hvad man kan i 10sekunder!

15/15

Der skal løbes hurtigt, men ikke sprintes. Der skal være overskud på alle sæt - også det sidste.

500 Interval

Der løbes 500m hvorefter der holdes 2min pause

Rolig dag

Er man i form til at jogge helt roligt eller gå hurtigt, så går man det. Alternativt kan bruge en cross trainer

Lang tur

Er man i form til at løbe længere uden pause, så skal man gøre det. Man er også velkommen til at starte i uge 4 eller 5 i stedet for uge 1.

TRÆNINGSPROGRAM- BEGYNDERE

FORKLARING - ØVET

Intervaldag

Alle sæt skal gerne løbes i samme tempo, så det gælder om at starte hårdt ud, uden at gå død. Jo mere rutineret man, jo bedre bliver man til at ramme det rigtige tempo.

Husk grundig opvarmning. Minimum 10min hvor pulsen gerne må komme op. Efter intervaller løbes minimum 10min afjog og evt udstræk

Virker intervallerne for lang, så kan du sagtens løbe dem kortere. Det vigtigste er, at du får presset dig selv hele vejen!

Rolig dag

Er man i form til at løbe, skal man gøre det. Ellers kan man gå hurtigt eller stå på crosstrainer

Pulsen skal op, men man skal stadig kunne føre en normal samtale

Er du vant til at løbe mere end 3 gange om ugen, så er det helt ok at tage en rolig dag mere.

Lang dag

Virker de første uger for lette, så starter man blot i den uge man føler er passende og laver den flere gange

Den lange tur må gerne bruges til at træne 10km tempo, derfor kan man med fordel løbe de beskrevne intervaller i det tempo man ønsker at løbe i til Royal Run

Der skal minimum gå 2 dage mellem den lange dag og intervaldag. F.eks. Lørdag/Mandag eller Søndag/Tirsdag.

TRÆNINGSPROGRAM- ØVET