Vejarbejde på landets mest trafikerede motorvej i to år

Køge Bugt Motorvejen skal udbygges på en del af strækningen. Det betyder gener for bilisterne i de næste to år.

Bilister, der hver morgen kører af sted på arbejde på Køge Bugt Motorvejen, skal nok stå lidt tidligere op om morgenen i de kommende to år. For så længe vil det tage at udbygge motorvejen mellem Greve S og Solrød S.

Det bliver et vejarbejde, der vil få konsekvenser for bilister, advarer Vejdirektoratet. Vejen skal udbygges fra seks til otte spor og arbejdet er planlagt til at gå i gang i påskeugen, siger projektleder Preben T. Pedersen fra Vejdirektoratet.

- Det er jo Danmarks mest trafikerede motorvej, så vi har valgt at starte op i en uge, hvor der er færre biler på vejen. Men uanset, hvordan vi end vender og drejer det, vil der selvfølgelig kunne opstå gener og ekstra køkørsel for trafikanterne, siger han.

Arbejdet påbegyndes 23. marts

- Det sidste halve års tid har vi været i gang med en række arbejder uden for selve motorvejen, men nu er tiden altså kommet til, at vi påbegynder arbejdet på selve motorvejen, siger Preben T. Pedersen i en pressemeddelelse.

Allerede i weekenden 23.-24. marts kan trafikanterne vente at se de første tegn på arbejde. I den følgende uge vil der blive etableret nye striber på hele strækningen fra Greve S til Solrød S.

Det vil blandt andet betyde, at bilisterne må sætte farten ned til 80 kilometer i timen på strækningen, og at der bliver tre indsnævrede kørebanespor.

Elektroniske tavler skal varier hastighedsgrænsen

For at hjælpe på et mere glidende trafikflow gennem hele vejarbejdet aktiverede Vejdirektoratet for et par uger siden en række nye elektroniske tavler.

De kan variere hastighedsgrænsen efter den aktuelle trafiksituation og give trafikanterne information om rejsetider på strækningen.

- Det vigtige i den sammenhæng er at understrege, at de elektroniske hastighedstavler har samme gyldighed som de faste tavler. Og selv om man ikke umiddelbart kan se en grund til at sætte farten ned, så skyldes det en trafiksituation længere fremme, siger Preben T. Pedersen.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik