Turister skal give vækst i Nordsjælland

"New York har The Hamptons, et velhavende område med elegante strandvillaer og et moderne liv. København har Kongernes Nordsjælland og ikke mindst Den Danske Riviera."

Sådan lyder et af turistorganisationen VisitNordsjællands slogans i en ny strategi, som frem mod 2018 skal løfte turisternes samlede forbrug i fem nordsjællandske kommuner med hele 20 procent, målt i forhold til 2012.

Omregnet i kroner og ører svarer det til, at turisterne i 2018 lægger i alt seks milliarder kroner fordelt på overnatninger, restauranter, øget detailhandel, kulturelle oplevelser osv. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

- Vi kan allerede nu se, hvordan turismen har udviklet sig positivt fra 2010 og frem til 2014 med vækst på alle områder, og derfor mener vi, det er realistisk at opsætte målet om yderligere vækst i de kommende år, og det vil vi også gerne måles på, siger direktør Annette Sørensen fra VisitNordsjælland, som Hillerød, Helsingør, Fredensborg, Gribskov og Halsnæs Kommuner står bag.

Væksten skal især komme fra udenlandske turister, gerne overnattende, men også flere endagsturister fra København.

- Vi indleder et tættere samarbejde med Wonderful Copenhagen med pakker, der omfatter tilbud i Nordsjælland, og vi mener, at det vil gavne både os og København med den kombination, siger Annette Sørensen.

Strategien er, at fortællingen om Kongernes Nordsjælland med det historisk funderede kongelige liv suppleres med de mere moderne, kulturelle kvaliteter, som Nordsjælland også består af, og det præsenteres som Den Danske Riviera.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik