På Turistbureauet i Vestergade har de ansatte de seneste år nemlig oplevet både irriterede og frustrerede gæster, der har fået en parkeringsbøde i Køge, inden de nåede at få købt og indstillet den nødvendige parkeringsskive til de tidsbegrænsede parkeringspladser. Det skriver DAGBLADET Køge.
Ifølge Ulla Dahrup fra Visit Køge er der i gennemsnit tre-fire besøg på turistbureauet om ugen i højsæsonen, hvor turisterne skal have hjælp til at forstå en udstedt parkeringsbøde, og det sker, at bøden er faldet, mens turisterne har været inde på kontoret for at købe p-skiven.
Turismesamarbejdet Visit Køges bestyrelse anmoder nu direkte politikerne om at opsætte underskilte ved de kommunale parkeringspladser. På skiltene skal der på tysk og engelsk stå, at man skal benytte en p-skive, og hvor man kan få skiven.
- Målet er selvfølgelig, at færre turister får en bøde, og flere får en god oplevelse af besøget i byen, siger direktør for Køge Museum, Flemming Rieck, som er næstformand i Visit Køge til DAGBLADET Køge.
Sagen har endnu ikke været behandlet på Køge Kommunes Teknik- og Miljøudvalg.