Meningsmaskinen

'Meningsmaskinen' var et debatprogram hvor skiftende paneler diskuterede samfundsemner indenfor kultur, politik og økonomi m.v.

Magasinbranchen gør det. Reklamebranchen gør det. Den politiske verden gør det: Manipulerer med billeder, så mennesker ser tyndere, flottere, finere, yngre og mere fejlfri ud, end de er. Men er det umoralsk at retouchere og manipulere billeder for at gøre de mennesker, de fremstiller, slankere og skønnere? Er det rimeligt, at magasiner og reklamer anklages for at skabe urealistiske skønhedsidealer, der kan give dårligt selvværd og spiseforstyrrelser blandt modtagerne? Vi spørger vores kulturpanel, der torsdag består af: Christian Have, kommunikationsrådgiver Christine Buhl Andersen, direktør, KØS, Museum for kunst i det offentlige rum Sigurd Hartkorn Plaetner, skribent og debattør Mads Quistgaard, Design Direktør hos Kontrapunkt

Meningsmaskinen 12/4-2012

12/4/2012