Letbane-bøvl betyder længere rejsetid og togskift i Lyngby

Arbejdet med Hovedstadens Letbane betyder bøvlet offentlig trafik i Lyngby de næste tre måneder.

Etableringen af Hovedstadens Letbane er i fuld gang, og det afføder problemer for den offentlige trafik.

Sådan lyder det fra DSB, som i perioden fra den 24. juni til den 20. september er arbejdet nået til Lyngby Station, og det betyder, at DSB bliver afskåret fra at kunne køre gennemkørende tog på stationen.

Derfor skal de passagerer, der skal længere end Lyngby St., skifte tog.

Der kan heller ikke køre ligeså mange S-tog som hidtil. S-togene vil derimod køre hvert 10. minut mellem Hillerød og Lyngby samt Lyngby og Køge.

Informationschef Tony Bispeskov forklarer i en pressemeddelelse, at DSB kører, så meget som muligt.

- Vi har undersøgt alle muligheder for at kunne køre flest mulige tog, og gøre det bedst muligt for kunderne under disse omstændigheder. Derfor kører vi alle de tog, som vi kan under byggeriet, siger han.

Syv minutters skiftetid

Hvis man er blandt de passagerer, der skal videre fra Lyngby St. med tog, vil togskiftet medføre en cirka syv minutters længere rejsetid.

- Et tog, der ankommer fra Hillerød til Lyngby, skal umiddelbart efter returnere fra Lyngby til Hillerød, og det kan vi ikke gøre hurtigere end på syv minutter, siger Tony Bispeskov.

Når et tog ankommer til endestationen, skal lokomotivføreren gå ned i den modsatte ende, starte toget op, indtaste sin ID-kode i systemet, tjekke at strækningsradioen virker, gøre sig bekendt med og kvittere for eventuelle tekniske fejl på toget og slutteligt vente på, at der er givet signal.

Se her de første synlige tegn på den nye letbane. 

 

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik