Trods utilfredshed: Movia får medhold i sag om at droppe kontant betaling

Movia har nu fået medhold fra Forbrugerombudsmanden i, at de har lov til at suspendere kontant betaling af billetter i deres busser.

Siden den 19. marts har det ikke været muligt at betale med kontanter i de sjællandske busser eller i flextrafikken.

Dette skete ifølge trafikselskabet Movia som led i at forhindre spredning af covid-19 mellem chauffør og passager.

quote Vi er tilfredse med, at Forbrugerombudsmanden nu bakker op.

Camilla Struckmann, kommunikationsdirektør i Movia.

Men det resulterede i, at nogle kunder tvivlede på, hvorvidt Movia havde lov til at sige nej tak til kontanter i busserne og i flextrafik-bilerne.

Men nu har Forbrugerombudsmanden slået fast, at Movias praksis er i overensstemmelse med loven.

Denne afgørelse er kommunikationsdirektør i Movia, Camilla Struckmann, tilfreds med.

- I Movia har vi har et stort ønske om at passe godt på både kunder og medarbejdere. Af samme grund har vi indstillet kontantsalget i vores busser og flextrafik. Vi er tilfredse med, at Forbrugerombudsmanden nu bakker op, siger Camilla Struckmann i en pressemeddelelse fra Movia.

Beklager forvirring

Da Movia i foråret indstillede billetsalget medkontanter gav det anledning til flere henvendelser til Forbrugerombudsmanden fra kunder, der var utilfredse.

Movia beklager de forvirringer, som den midlertidige lukning af kontanter har medført for kunderne.

- I Movia har vi forståelse for, at man som kunde kan være blevet i tvivl om reglerne i lyset af den debat, der herskede i offentligheden fra midten af maj. Den tvivl har vi helt ekstraordinært valgt at lade komme kunderne til gode, og derfor frafalder vi afgiften, forklarer kommunikationsdirektør Camilla Struckmann.

I Movias flextrafik kan man stadig betale digitalt eller blive tilmeldt fakturabetaling.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik