Trafikpropper skal løsnes med grøn bølge

Et år efter at den omdiskuterede betalingsring blev lagt i graven, kommer trængselskommissionen med deres løsning på trafikpropperne.

Et år efter at den omdiskuterede betalingsring blev lagt i graven, står det klart, at heller ikke dens afløser, den såkaldte Trængselskommission, kommer til at lancere nye, omfattende trafikpolitiske columbusæg til at komme trængslen i hovedstadsområdet til livs. Det skriver Politiken onsdag.

Formanden for den såkaldte Trængselskommission, den tidligere departementschef Leo Larsen, vil i morgen offentliggøre sit første bud på kommissionens arbejde.

Ifølge Politikens oplysninger bliver det i form af et idekatalog med en stribe initiativer i mindre skala såsom bedre regulering af lyskrydsene ind mod hovedstaden, flere busbaner og flere investeringer i cykelstier.

Der foreslås også løsninger på langt sigt - men det er alt sammen gammelkendte trafiktravere som en københavnsk havnetunnel, flere metrolinjer og en model for roadpricing.

Ifølge trafikforsker, lektor Lars Bolet fra Aalborg Universitet virker det langtfra, som om Trængselskommissionen barsler med nogen endelig løsning på køerne ved de københavnske trafikproblemer.

»De enkelte forslag kan være fornuftige nok til en start - i det omfang man magter at komme i gang med det. Men dette er ikke en endelig løsning på de udfordringer, hovedstaden har«, siger Lars Bolet til Politiken.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik