Tog er for lange til perroner

Siden DSB First overtog kørslen på Kystbanen, er der sat flere lange togsæt ind i myldretiden, og det betyder, at togenes forreste og bagerste døre må låses, når toget holder ved en række perroner på strækningen.

-Hvor DSB typisk kørte med to togsæt sammenkoblet, kører
DSBFirst i myldretiden med tre sammenkoblede togsæt. Derfor er
der behov for at forlænge 10 perroner på seks stationer,
forklarer områdechef Klaus Bergman, Banedanmark. For eksempel
skal én perron på Vedbæk station forlænges med 42 meter, mens
tre perroner på Humlebæk og Espergærde stationer mangler
henholdsvis otte, ti og 15 meter i at kunne betjene alle
myldretidstogenens døre. Også perroner på Hellerup, Klampenborg
og Vedbæk skal forlænges.Klaus Bergman regner med, at arbejdet
med at forlænge perronerne kan gå i gang til efteråret. Pengene
i alt 16 millioner kroner er afsat i den trafikaftale, som blev
indgået i Folketinget i januar. Pengene kommer fra samme pulje,
som også giver 53 millioner kroner til udbygning og forbedring
af Kongevejen i Helsingør.

Mest læst i dag

Se flere

Mest læst i dag

Se flere

Samfund

daginstitution

Københavnske forældre bør fritages for betaling til daginstitutioner, mener flertal

1600px_colourbox40805590.jpg

Helsingør er populær som aldrig før - og borgmesteren ved godt hvorfor

Børnehave genåbning

Endnu en kommune dropper forældrebetaling, hvis børnene holdes hjemme fra dagtilbud

Cecilia Lonning-Skovgaard

Corona rammer Københavns aktivering af banderelaterede ledige

Lorryland

Forsiden lige nu

Se flere

På forsiden nu

Se flere