Slut med køer: Nyt taxasystem i lufthavnen

Københavns Lufthavn lover mindre spildtid og bedre service i lufthavnen.

Københavns Lufthavn og fire af hovedstadens taxiselskaber tager i dag hul på et nyt taxisystem ved navn Taxi Management System.

Målet er blandt andet at halvere taxikøerne og chaufførernes spildtid, samt at fjerne trafikkaos omkring lufthavnen.

- Med det nye system kan vi langt bedre styre, hvor mange vogne, der er brug for i lufthavnen. I dag venter en taxi i gennemsnit 42 minutter i kø for at få en tur. Målet med det nye system er at halvere den ventetid, så taxierne kan tjene penge i byen frem for at holde og vente i lufthavnen, siger Henrik Peter Jørgensen, der er kommunikationsdirektør i Københavns Lufthavne A/S.

Det nye system skal også at øge servicen overfor kunderne. Som en del af det nye taxisystem er der således klare regler om, at taxikunderne skal kunne forvente en ren taxi og en venlig, velklædt og serviceminded chauffør, der er klar til at hjælpe med fx bagagen.

- Mødet med en taxachauffør er ofte det første med Danmark for udenlandske turister og forretningsrejsende. Det skal være et godt møde, og derfor er jeg glad for at vi fra i dag kan sætte endnu mere fokus på at forbedre servicen, siger Henrik Peter Jørgensen.

Se også: Uhøflige: Bella Center boykotter taxaselskaber

Han oplyser, at der også indføres en bonusordning, så god service bliver belønnet. Det taxiselskab, der yder den bedste service, belønnes med op til 500.000 kroner om året.

Modsat kan taxichaufførerne miste retten til at hente kunder i lufthavnen i op til en uge, hvis taxiselskabets regler om god service ikke bliver efterlevet.

Der køres knap 1 million taxiture fra lufthavnen årligt.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik