PostNord ramt af nedbrud i flere timer - kunder kunne ikke hente pakker

Mange af posttjenestens kunder måtte søndag morgen gå forgæves, da de skulle hente deres pakker.

Arkiv fra PostNords distributionscenter i Gladsaxe. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Mange danskere har søndag morgen og formiddag ikke kunnet hente deres pakker, da PostNord har været ramt af et nedbrud.

Det bekræfter PostNord over for TV 2 Lorry.

PostNords pressetjeneste oplyser, at nedbruddet skyldes ustabilitet på firmaets it-system, og at nedbruddet også har ramt firmaets kunder i Sverige.

Læs også Massevis af klager over Post Nord: "Rykker kom før regning"

På den anden side af klokken 11 er meldingen dog, at it-systemet skulle køre igen.

Sure kunder efterlyste svar

Ved 13-tiden havde PostNord endnu ikke oplyst deres kunder om nedbruddet på firmaets hjemmeside eller sociale medie-profiler, hvilket udløste kritik fra flere frustrerede kunder.

"Var det ikke en idé at informere jeres kunder om, at I har landsdækkende nedbrud, så man ikke kan hente pakker??"

"De stakkels medarbejdere i 7-eleven og Føtex kan ikke gøre noget, for de kan kun forholde sig til en automatisk telefonsvarer, der melder, at I regner med at have fikset problemet klokken 10. Der var klokken 10.17. Rigtigt irriterende når man netop i dag havde planlagt at hente flere pakker," skriver Facebook-bruger Ulla Elmegaard Bladt på PostNords Facebook-side.

"Jeg tilslutter mig kritikken her på siden vedr. manglede info om nedbrud. Hvornår forventer I at jeres systemer er oppe," spørger Brian Jürs.

Først kort før klokken 14 har PostNord postet et opslag på Facebook, hvor de oplyser, at problemerne med at få udleveret pakker er løst, og at der siden klokken 11.30 har kunnet hentes pakker igen. 

Hvor mange kunder, der ikke har fået udleveret deres pakker, kan PostNords pressetjeneste ikke oplyse over for TV 2 Lorry.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv dagligt opdateret

Læs vores privatlivspolitik