Ny app skal kompensere togpendlere: "Umulig at bruge", lyder kritikken

"DSB Få Tiden Tilbage"-appen skal kompensere de mange togbrugere, der er ramt af Banedanmarks skinnearbejde. Men den er umulig at bruge, lyder kritikken fra brugerne.

"Elendig app. Ikke testet?", "Får jeg login-tiden tilbage?", "Dårlig!", "Noget galt?!", "Sikke en fuser", "Skulle have 0 stjerner".

Her ses de dårlige anmeldelser af den nye DSB-app
Her ses de dårlige anmeldelser af den nye DSB-app
Foto: Screenshot / AppStore
Her ses de dårlige anmeldelser af den nye DSB-app
Her ses de dårlige anmeldelser af den nye DSB-app
Foto: Screenshot / AppStore

Ovenstående er en del af de overskrifter, der kan ses i iTunes AppStore under anmeldelserne af DSBs nye pendler-app, der er lavet for at kompensere de mange S-togsbrugere, der er ramt af ekstra rejsetid i forbindelse med skinnearbejdet på Frederikssundsbanen.

Det hele skulle være nemt og let - men sådan er virkeligheden tilsyneladende ikke. 

Ifølge Pendlerklubben Kystbanen oplever mange pendlere, at DSBs app-løsning langt fra fungerer. Flere kan endda ikke logge på appen, lyder det fra pendlerklubben.

Pendlerklub om kompensations-app: God idé - men den virker ikke

Ture Ertmann, der er Pendlerklubben Kystbanens repræsentant, har også forsøgt sig med den nye løsning. Men han kan slet ikke få lov til at logge på.

- Jeg pendler fra Hyllie (Sverige) til Malmparken i Ballerup. I øjeblikket er der togbusser på S-togsstrækningen, og derfor tager jeg togbus. Min rejse er cirka 20 minutter længere end tidligere, siger Ture Ertmann.

Derfor ville han benytte sig af den nye app kaldet "DSB Få Tiden Tilbage", der skal kompensere pendlerne for deres ekstra rejsetid i form af nye rejser med DSB.

Pendlerrepræsentanten mener, at idéen er en god - men ærger sig over, at det er både besværligt og nærmest umuligt at bruge appen.

En pendlers oplevelse med "DSB Få Tiden Tilbage"

- Jeg mente, jeg havde oprettet mig som bruger for en måned eller mere siden. Jeg prøvede at logge på - det kunne jeg ikke. "Fejl. Log ind mislykkedes. Prøv venligst igen." Efter at have prøvet det et par gange, gav jeg op, skriver Ture Ertmann og tilføjer om sin oplevelse:

- Jeg trykker på "Glemt kodeord?". Jeg indtaster mit mobil nummer og får tilsendt en kode på mobilen - helt fint. Jeg trykker på "nulstil" og kommer til en side, hvor jeg kan taste den vanskelige kode - hvilket jeg gør. Jeg kommer så til en side, hvor jeg kan taste nyt password. Det gør jeg. Så trykker jeg opret - men der sker intet? Jeg trykker et par gange. Intet sker. 

- Til sidst giver jeg op og tænker, at jeg gerne vil tilbage til loginsiden. Men nu kan jeg ikke det? Jeg kan trykke på "tilbage" og kommer så til siden, hvor jeg skulle indtaste koden. Det vil sige, at jeg nu er fanget på disse sider Løsningen bliver, at jeg tvangslukker appen, skriver Ture Ertmann i en mail til TV 2 Lorry.

DSB: "Vi kender til problemet"

Hos DSB er man lydhør overfor kritikken, som man er opmærksom på. Appen har kørt som test, og her er login-fejlen, som mange beskriver, ikke dukket op, oplyser DSB.

DSBs informationschef, Tony Bispeskov, er ærgerlig over kritikken, men oplyser, at der bliver arbejdet på sagen.

- Det er noget, vi er opmærksomme på, ja. Jeg har stødt på kritikken, og jeg ved, at der er nogen i DSB, som arbejder med at få løst problemerne, siger Tony Bispeskov, der dog er tilbageholdende med at dømme appen ud fra vurderingerne i AppStore alene.

- Selvfølgelig er propertionerne også vigtige at have med. Jeg ved ikke hvor mange, der har downloaded appen, så det er svært at basere kritikken på det alene, siger informationschefen til TV 2 Lorry. 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik