"Intravel" forhandler det nordsjællandsk-udviklede oplevelseskoncept, som i Storbritannien hedder »Along the Danish Riviera«. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.
- Med »Intravel« har vi fat i et turistsegment, som er højtforbrugende og købestærkt, som vil bo og spise godt, og der er vores Riviera-konceptet åbenbart gået rent ind. De har forelsket sig i ideen så meget, at vi lige nu slår to stærke destinationer i Frankrig og er Intravels mest solgte destination, fortæller direktør for VisitNordsjælland, Dorte Kiilerich.
Der er altså ikke tale om udsigt til masseinvasion af briter - men måske om nogle flere Jaguarer i gadebilledet til sommer. Eller briter på cykel, for en del af de solgte rejser er cykelrejser under overskriften »Love on a bike«.
Dorte Killerich vil bestemt ikke udelukke, at tv-serien »Forbrydelsen« kan tage en del af æren for succesen.
- Vi har ikke forsøgt at lave koblingen til tv-serien, men jeg ved fra VisitDenmark, at der er en stor afsmittende effekt på interessen for at besøge Danmark, siger hun til Frederiksborg Amts Avis.