Nordsjælland slår Provence

Selvom prisen er 300 pund højere og ferien én dag kortere, så slår salget af rejser lige nu til Nordsjælland både antallet rejser til Provence og Loire-dalen hos det britiske rejsebureau »Intravel«.

"Intravel" forhandler det nordsjællandsk-udviklede oplevelseskoncept, som i Storbritannien hedder »Along the Danish Riviera«. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

- Med »Intravel« har vi fat i et turistsegment, som er højtforbrugende og købestærkt, som vil bo og spise godt, og der er vores Riviera-konceptet åbenbart gået rent ind. De har forelsket sig i ideen så meget, at vi lige nu slår to stærke destinationer i Frankrig og er Intravels mest solgte destination, fortæller direktør for VisitNordsjælland, Dorte Kiilerich.

Der er altså ikke tale om udsigt til masseinvasion af briter - men måske om nogle flere Jaguarer i gadebilledet til sommer. Eller briter på cykel, for en del af de solgte rejser er cykelrejser under overskriften »Love on a bike«.

Dorte Killerich vil bestemt ikke udelukke, at tv-serien »Forbrydelsen« kan tage en del af æren for succesen.

- Vi har ikke forsøgt at lave koblingen til tv-serien, men jeg ved fra VisitDenmark, at der er en stor afsmittende effekt på interessen for at besøge Danmark, siger hun til Frederiksborg Amts Avis.

Mest læst i dag

Se flere

Mest læst i dag

Se flere

Erhverv

Maddrengen roerer

play13-årig elsker at lave mad: Nu har han skabt sit eget fritidsjob

Postbyen

playMegaprojekt skrider frem: Her skal Københavns næste højhuse bygges

elløbehjul

Ny lov: Hjelm-pligt på el-løbehjul

PR-foto

Mistanke om menneskehandel i forbindelse med byggeri af luksusboliger i Nordsjælland

Lorryland

Forsiden lige nu

Se flere

På forsiden nu

Se flere