Nordsjælland slår Provence

Selvom prisen er 300 pund højere og ferien én dag kortere, så slår salget af rejser lige nu til Nordsjælland både antallet rejser til Provence og Loire-dalen hos det britiske rejsebureau »Intravel«.

"Intravel" forhandler det nordsjællandsk-udviklede oplevelseskoncept, som i Storbritannien hedder »Along the Danish Riviera«. Det skriver Frederiksborg Amts Avis.

- Med »Intravel« har vi fat i et turistsegment, som er højtforbrugende og købestærkt, som vil bo og spise godt, og der er vores Riviera-konceptet åbenbart gået rent ind. De har forelsket sig i ideen så meget, at vi lige nu slår to stærke destinationer i Frankrig og er Intravels mest solgte destination, fortæller direktør for VisitNordsjælland, Dorte Kiilerich.

Der er altså ikke tale om udsigt til masseinvasion af briter - men måske om nogle flere Jaguarer i gadebilledet til sommer. Eller briter på cykel, for en del af de solgte rejser er cykelrejser under overskriften »Love on a bike«.

Dorte Killerich vil bestemt ikke udelukke, at tv-serien »Forbrydelsen« kan tage en del af æren for succesen.

- Vi har ikke forsøgt at lave koblingen til tv-serien, men jeg ved fra VisitDenmark, at der er en stor afsmittende effekt på interessen for at besøge Danmark, siger hun til Frederiksborg Amts Avis.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik