Københavns skoleelever er blevet dygtigere

Det faglige niveau i de københavnske folkeskoler er steget, men eleverne rammer stadig ikke de nationale mål.

Eleverne i de københavnske folkeskoler er blevet bedre til at læse og løse matematikopgaver, men de er stadig et stykke fra faglig topform.

Sådan kan man opsummere resultatet fra de nationale test i skoleåret 2014-2015.

Det faglige niveau i de københavnske folkeskoler er nemlig steget, men eleverne i hovedstaden rammer endnu ikke de nationale mål.

For første gang i de nationale test ligger København dog over landsresultatet i en af kategorierne, og i to andre kategorier er København på niveau med landsresultatet.

København er godt på vej til at nå de nationale mål om, at 80 procent af eleverne skal være gode til at læse og regne, lyder det fra børne- og ungdomsborgmester, Pia Allerslev, Venstre.

- Det er først og fremmest en sejr for vores elever, at de rykker sig fagligt og klarer sig bedre i de nationale test. Resultaterne er også et udtryk for den kæmpestore indsats, lærere og pædagoger yder for at vores børn kan udvikle sig og blive dygtigere, siger hun i en pressemeddelelse.

I kategorien 'dygtige elever' har de københavnske folkeskoler også rykket sig i den positive retning. Antallet af dygtige elever i læsning og matematik er i år steget på fem klassetrin. I 2.-klasserne er antallet af 'dygtige elever' i læsning dog faldet.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik