Fra den 1. januar 2020 vil det ikke længere være muligt at gå på nettet via DSB's wi-fi i S-togene.
Det skyldes, at færre og færre benytter sig af tilbuddet, og det tager DSB nu konsekvensen af.
I november loggede knapt 1.000 kunder om dagen på wi-fi i S-toget ud af 350.000 daglige rejsende.
- Langt de fleste af vores kunder benytter i dag deres egne mobile enheder i S-togene. Mange har i dag mobilabonnementer med ubegrænset forbrug og har derfor ikke behov for at logge på andre netværk for at spare data, og samtidig er rigtig mange rejser på S-togsnettet så korte, at det bare er lettest at blive på sin egen mobile enhed, siger Aske Wieth-Knudsen, der er underdirektør i DSB.
DSB etablerede wi-fi i S-togene i 2012, og i september 2013 toppede antallet af brugere, da 15.500 valgte at logge på dagligt.
Man vælger i stedet at investere penge på at opgradere wi-fi-systemet i intercity- lyn- og regionaltog, hvor der fortsat vil være gratis wi-fi.
- Det er dem, man kører de lidt længere ture i, og der kan det godt betale sig for folk stadig at logge på wi-fi, siger han.