Fredag den 30. november går ikke i historiebøgerne som en af DSBs heldigste dage.
Først nedlagde lokoførerne på S-togsnettet arbejdet fredag formiddag, hvilket bevirkede proppede stationer og stillestående tog.
Fredag eftermiddag var der igen problemer for statsbanen. Denne gang omhandlede det billet-systemerne, oplyser DSB.
- Vi har nogle IT-problemer, som gør, at man ikke kan købe billetter i vores automater eller i 7 Eleven-butikkerne på stationenerne, siger DSBs pressevagt til TV 2 Lorry tidligere.
Problemet er nu løst, og alle automater virker igen.
Ifølge DSB er fejlen periodisk, men ikke desto mindre var billetautomater og billetsystemer på samtlige stationer i Danmark ude af drift.
Størst problem ved længere rejser
Hos DSB opfordrede man derfor togbrugerne til at bruge de foranstaltninger, som fortsat fungerede.
- Langt de fleste i hovedstadsområdet har enten rejsekort eller pendlerkort. Og det skal de fortsætte med at bruge. Vores DOT-app kan man fortsat købe billetter i, men de gælder kun på Sjælland og Lolland-Falster, oplyste pressevagten tidligere.
Hvis man skulle på en længere rejse lød opfordringen derfor fra DSB, at man i første omgang skulle forsøge at købe billet i en automat eller kiosk.
Lykkes det ikke, skulle man blot stå på toget og informere personalet hurtigst muligt.
- Vores personale er informeret om problemet. Man skal forsøge at købe en billet først, og hvis det ikke lykkes, så kan man roligt stige ombord, fortalte pressevagten til TV 2 Lorry.