DSB i problemer: Alle billetautomater var ude af drift

Alle stationer var påvirket af "en periodisk fejl", som gjorde, at man ikke kunne købe togbilletter i DSBs billetautomater eller i 7 Eleven.

Fredag den 30. november går ikke i historiebøgerne som en af DSBs heldigste dage.

Først nedlagde lokoførerne på S-togsnettet arbejdet fredag formiddag, hvilket bevirkede proppede stationer og stillestående tog.

Fredag eftermiddag var der igen problemer for statsbanen. Denne gang omhandlede det billet-systemerne, oplyser DSB.

- Vi har nogle IT-problemer, som gør, at man ikke kan købe billetter i vores automater eller i 7 Eleven-butikkerne på stationenerne, siger DSBs pressevagt til TV 2 Lorry tidligere.

Problemet er nu løst, og alle automater virker igen.

 
 
Foto: TV 2 Kosmopol

Ifølge DSB er fejlen periodisk, men ikke desto mindre var billetautomater og billetsystemer på samtlige stationer i Danmark ude af drift.

Størst problem ved længere rejser

Hos DSB opfordrede man derfor togbrugerne til at bruge de foranstaltninger, som fortsat fungerede.

- Langt de fleste i hovedstadsområdet har enten rejsekort eller pendlerkort. Og det skal de fortsætte med at bruge. Vores DOT-app kan man fortsat købe billetter i, men de gælder kun på Sjælland og Lolland-Falster, oplyste pressevagten tidligere.

Hvis man skulle på en længere rejse lød opfordringen derfor fra DSB, at man i første omgang skulle forsøge at købe billet i en automat eller kiosk.

Lykkes det ikke, skulle man blot stå på toget og informere personalet hurtigst muligt.

- Vores personale er informeret om problemet. Man skal forsøge at købe en billet først, og hvis det ikke lykkes, så kan man roligt stige ombord, fortalte pressevagten til TV 2 Lorry.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik