Et af dem er
Fisketorvet på Dybbølsbro i København. Det er med sine 140
butikker landets næststørste butikscenter. Her har centrets
chefassistent, Klaus Linder, konstateret, at indekstallet for
besøgende er steget i årets første måneder, men at Fisketorvets
gæster lægger færre penge i centrets butikker.»Folk køber
mindre, når de besøger os for øjeblikket. De går og oser i
centret, men vælger for det meste at nedprioritere den dyre
jakke eller de dyre sko. Det har påvirket butikkernes omsætning.
Men vi har registreret, at vi får flere besøgende ind i centret.
Vores besøgstal i år ligger over niveau, sammen-lignet med samme
periode sidste år,« siger Klaus Linder.Det øgede besøgstal skal
udnyttes. Det er Fisketorvets pr-ansvarlige, Peter
Bisgaard–Frantzen, slet ikke i tvivl om. Nye tiltag skal
forvandle centrets øgede besøgstal til øget omsætning.