Kombiterminal ligger lige til venstrebenet

Når Femernbælt-forbindelsen og den nye elektrificerede jernbane er færdigbygget, vil der suse mellem 80 og 90 godstog gennem Sjælland i døgnet.

Det er en unik mulighed for at blive en god forretning for Danmark og for at give en mere miljøvenlig godstransport. Derfor bør politikerne allerede nu tage hul på en drøftelse af at oprette en kombiterminal, hvor man kan omlaste gods fra tog til lastbil. På den måde kan varerne transporteres på den mest miljørigtige måde så tæt som muligt.

Det foreslår direktør for Køge Havn og Scandinavisk Transport Center i Køge, Thomas Kampmann, ifølge DAGBLADET Køge.

- Hvis aktiviteten i den forbindelse ikke skal gå til Tyskland eller mest sandsynligt til Sverige, bliver man nødt til at se på, hvordan man får fat i godset, som kører på togskinnerne. I den forbindelse er vores appel til transportpolitikerne at kigge på at lave en kombiterminal, siger Kampmann til avisen og peger på, at en sådan kombiterminal kunne ligge i Køge, hvor man har nærhed til hovedstadsområdet, en havn og motorvej mod både København og Jylland.

Mest læst i dag

Se flere

Mest læst i dag

Se flere

Erhverv

Sebastian Eskerod

Coronapas frustrerer frisør - har tabt 11.000 kroner i indtjening siden genåbning

Skærmbillede 2021-05-06 kl. 14.32.02

"Fantastisk" og "underligt":
Hjælpepakke til restauranter får blandet modtagelse

20200523-121142-L-1920x1280we

Udsigt til sommerpakke vækker glæde hos Zoo-direktør: “Jeg er meget, meget forventningsfuld”

turister nyhavn

play1,6 mia. kr. i sommerpakke: Især fire storbyer skal hjælpes

Køge

Forsiden lige nu

Se flere

På forsiden nu

Se flere