Kombiterminal ligger lige til venstrebenet

Når Femernbælt-forbindelsen og den nye elektrificerede jernbane er færdigbygget, vil der suse mellem 80 og 90 godstog gennem Sjælland i døgnet.

Det er en unik mulighed for at blive en god forretning for Danmark og for at give en mere miljøvenlig godstransport. Derfor bør politikerne allerede nu tage hul på en drøftelse af at oprette en kombiterminal, hvor man kan omlaste gods fra tog til lastbil. På den måde kan varerne transporteres på den mest miljørigtige måde så tæt som muligt.

Det foreslår direktør for Køge Havn og Scandinavisk Transport Center i Køge, Thomas Kampmann, ifølge DAGBLADET Køge.

- Hvis aktiviteten i den forbindelse ikke skal gå til Tyskland eller mest sandsynligt til Sverige, bliver man nødt til at se på, hvordan man får fat i godset, som kører på togskinnerne. I den forbindelse er vores appel til transportpolitikerne at kigge på at lave en kombiterminal, siger Kampmann til avisen og peger på, at en sådan kombiterminal kunne ligge i Køge, hvor man har nærhed til hovedstadsområdet, en havn og motorvej mod både København og Jylland.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik