Ultrapopulært bageri genopliver mælkesnitten

"Masser af mælk og et dryp af honning mellem to stykker kage".

De fleste husker formentligt sætningen, der, ledsaget af billeder af glade mennesker med hvidere tænder end gennemsnittet, løb henover skærmene i 1990'erne.

Der er ingen tvivl om, at mælkesnitten for de fleste rummer en hel del nostalgi.

En nostalgi, det populære gourmetbageri Juno the Bakery på Østerbro nu forsøger at genoplive med en luksusversion af den elskede snack.

- Det sjove ved mælkesnitten er, at det giver alle muligheden for at være lidt barnlige, fortæller ejeren, Emil Glaser, der i øvrigt slog sine folder i seks år hos ingen ringere end Noma, før han åbnede sin bagerforretning. 

- Vi lancerede mælkesnitten for en uge siden og fik mange kommentarer om, at folk syntes, det var sjovt, at vi havde lavet en mælkesnitte, siger han.

De mange kommentarer er siden blevet toppet af de lange køer, bageriet nærmest er kendt for på de sociale medier, når mælkesnitten sættes til salg kl. 11.00.

Og så bliver de billeder, der flittigt bliver knipset af bagværket, mindst lige så flittigt postet på de sociale medier.

Hashtagget #mælkesnitter har da i hvert fald fået lidt af et boost med mere end 1.000 opslag i skrivende stund.