Nima Tisdall er opvokset tæt på havnen i Snekkersten, men har aldrig interesseret sig synderligt for fiskeri eller tænkt, at det var det, hun skulle bruge sin CBS-uddannelse på. Lige indtil hendes amerikanske veninde begyndte at undre sig. Veninden forstod ikke, hvorfor det var så svært at få fat på frisk fisk i Danmark, når ingen danskere har mere end 50 kilometer til havet.
Det fik Nima Tisdall og amerikanske Christine Hebert til at undersøge, hvordan det stod til i de små havne i Danmark.
- Vi fandt ud af, at fiskene skal igennem en rigtig lang logistikkæde, før de kommer ud til slutforbrugeren, og der tænkte vi, at det måtte vi kunne gøre bedre, fortæller Nima Tisdall.
Sammen har de to iværksættere skabt konceptet Blue Lobster, der fungerer som en slags Tinder for frisk fisk. Via en app kan fiskere sælge deres fangst direkte til restauranter og dermed spare turen omkring de store fiskeauktioner. Det giver både friskere fisk til forbrugerne, sparer klimaet for en masse forurenende transport og en større fortjeneste til fiskerne.
I juni 2019 blev Blue Lobster fremhævet af den forhenværende amerikanske præsident Barack Obama. Det skete på The Obama Foundations hjemmeside, hvor historien om Blue Lobster blev fortalt gennem 11 billeder.