Vil give ansatte på Strøget kursus i bedre service: "Målet er at hæve niveauet"

Forretningerne i det indre København skal hjælpes til at få gladere kunder.

Er kundeservicen god nok i Københavns Indre By?

Hos interesseorganisationen KBH - Commerce & Culture (KCC), der repræsenterer detail- og erhvervsvirksomheder i Indre By, mener de, at der er plads til forbedring.

Derfor vil man nu tilbyde forløb, hvor de ansatte hos omkring 250 medlemmer kan øve sig i at blive mere opmærksomme på deres kunder.

Kundeservice skal nemlig trænes ligesom en sportsgren og niveauet skal hæves fra motionist til eliteudøver, lydet det.

- Målet er, at vi får hævet serviceniveauet i København, så både danske og udenlandske gæster får en god oplevelse, når de besøger vores fantastiske hovedstad, siger John Hansen, direktør i KCC, i en pressemeddelelse.

Strøget skal være en oplevelse

Træningsforløbet afholdes i samarbejde med konsulenthuset Meng & Company, der ser frem til at hjælpe forretningerne i Københavns Indre By med at få gladere kunder.

Ifølge dem er der basis for at Inde By kan blive et af Europas bedste områder for shopping og andre gode oplevelser, hvis serviceniveauet bliver styrket.

- Det handler jo ikke kun om at styrke kundetilfredsheden i de enkelte butikker, men om at gøre det til en oplevelse at besøge Strøget og de omkringliggende gader, siger Karsten Koch, seniorrådgiver og partner i Meng & Company.

- Uanset om man er turist fra Kina eller familie fra Farum, så har Københavns Indre By utroligt meget at byde på, siger han.

Træningsforløbet tilbydes som udgangspunkt til KCC's medlemmer, men er der en forretning der kan se muligheden i at deltage, er KCC ikke afvisende.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik