Så er der hul: Metrogennembrud ved Marmorkirken

I formiddag brød tunnelboremaskinen Nora igennem til den kommende metrostation under Marmorkirken

Danmarkshistoriens største byggeprojekt nåede endu en milepæl i formiddag, da tunnelboremaskinen Nora afsluttede sin rejse fra Østerport til stationen under Marmorkirken.

Og ovenover står Mamorkirken urokkeligt fast. Da projektet begyndte, var der mange i området, der frygtede, at kirken ville tage skade - eller ligefrem styrte sammen, når man gravede et hul under kirken, som er lige så dybt som kirken er høj - det vil sige 40 meter.

Som bekendt er det ikke sket, og om nogle uger gøres Nora klar til at fortsætte sin tur - denne gang skal den gnave sig igennem til stationen ved Kongens Nytorv.

 

Arbejdet fortslætter på metrocity ringen

-Projektet betyder, at der skal bores i alt 30 kilometer tunel. De 60 procent er nu boret.
-Stationen ved Marmorkirken er med sin dybde på 40 meter projektets dybeste.
-Normalt ligger sporene ved siden af hinanden.  Under Marmorkirken arbejdes der i to etager.
-Tunnelboremaskinen Tria går snart i gang på Østerport og skal også til marmorkirken.
-Maskinerne borer 10 til 20 meter tunnel om dagen.

 

Hele cityringsprojektet skal være færdig i år 2019.

 

 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik