Kendt spisekæde går nye veje: "Vi tror, det kan blive stort"

- Nogle vil kalde det en buffetrestaurant, men vi kalder det selv bare for ukompliceret aftensmad, siger indehaveren om det nye sociale spisekoncept.

Den københavnske restaurant-kæde Madklubben har i mere end ti år mættet mange maver med deres prisvenlige koncept.

Med tre retter for 225 kroner har kæden gjort det at spise ude til en hverdagsbegivenhed for madelskere.

Men nu vil Madklubben gå helt nye veje med et radikalt anderledes madkoncept, end man er vant til at se på byens smarte spisesteder.

'Food Club' hedder kædens nye koncept, hvor den står på tag-selv-bord, og gæsterne selv forsyner sig med mad og drikke.

"Ukompliceret aftensmad"

Nogle vil måske associere kædes nye koncept med noget, man kunne blive serveret for på en middelmådig buffetrestaurant, mens andre vil tænke, at det lyder nyt og banebrydende.

Hos Madklubben kalder man det nye kocept for et socialt spisekoncept.

- Nogle vil kalde det en buffetrestaurant, men vi kalder det selv bare for ukompliceret aftensmad, fortæller Madklubbens indehaver, Anders Aagaard Jensen, på restaurantens egen hjemmeside.

Her uddyber han konceptet på følgende vis:

- Hos Madklubben har man som gæst altid skulle være en aktiv meddeltager i sit måltid. Den kongstanke udforsker vi endnu dybere på FOOD CLUB: Her henter man sin egen mad og tapper sine egne drikkevarer. Det gælder både vin, øl og sodavand. Der er ingen ekstra udgifter og intet skrevet med småt. Det synes vi er ærligt, transparent og et koncept af tiden, hvor vi ser, at flere og flere gerne vil spise ude i uformelle rammer – også på hverdage, siger Anders Aagaard.

Tror på succes

Hos Food Club vil man kunne blive grundigt mæt for 250 kroner fra søndag til torsdag. Fredag og lørdag stiger prisen dog til 300 kroner. Børn under seks år spiser gratis, mens børn fra seks til 11 år kan tages med for 100 kr. Prisen inkluderer alle drikkevarer.

- Det må ikke blive en sovepude rent kvalitetsmæssigt, og det her koncept er i grunden en kæmpe udfordring, vi stiller os selv. Vi vil have, at maden er i top, siger Anders Aagaard.

Foto af Madklubbens indehaver Anders Aagaard.
Foto af Madklubbens indehaver Anders Aagaard.
Foto: Mads Nissen - Scanpix

- Vi skal ramme plet i forhold til der, hvor samfundet er på vej hen: Bedre råvarer, mindre madspild og mere sammenhold, når vi spiser ude. Det er et koncept, vi tror på, kan blive rigtig stort, siger han.

Indføres på Nørrebro

Det nye koncept bliver indført i den restaurant ved søerne, som tidligere gik under navnet Madklubben Nørrebro, og Food Club bliver søsat i januar 2018.

Hvis man allerede nu har appetit på det nye sociale spisekoncept, kan man komme til testmiddag senere på måneden Her vil prisen være sat ned til 200 kroner per person og 75 kroner per barn. Testmiddagene finder sted den 20., 21. og 22. december. Du kan læse mere her.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik