Irma går efter en Michelin-stjerne

Supermarked og Michelin-stjerne? At handle i Irma kan i fremtiden blive en noget anderledes oplevelse.

Man kan ikke klandre supermarkedskæden Irma for at være uambitiøs.

Faktisk går de efter noget, som er virkelig langt fra, hvad man normalt forbinder supermarkeder med: En Michelin-stjerne. 

Det skriver finans.dk.

En del af ny strategi

- Michelin-stjernen er en hypotese, som vi opstillede i forbindelse med, at vi lavede Irmas nye strategi, siger direktør Søren Steffensen til TV 2 Lorry.

Strategien hedder "Det Urbane Irma 2018-2022” og indebærer også en lukning af flere butikker, fordi kæden vil satse på København og Nordsjælland.

Ambitionen om at være det første supermarked i den berømte restaurant-guide, er alligevel nok det mest opsigtsvækkende.

For hvordan hænger det lige sammen?

Restaurant med overskudsvarer

quote Vi vil kombinere butik med restaurant i en eller anden form.

Søren Steffensen, kædedirektør hos Irma

- Vi vil kombinere butik med restaurant i en eller anden form, fortæller Søren Steffensen.

Idéen stammer fra et hollandsk supermarked. Og det giver mening, fordi pilen peger på, at folk vil tilbringe langt mindre tid ved kødgryderne:

- Hele den måde, som folk handler ind på, kommer til at ændre sig. Folk spiser mere ude, det, kan vi allerede se, er eksploderet, og flere og flere køber mad med hjem, siger Søren Steffensen.

Derudover kan Irma også udnytte de varer, der ikke bliver solgt.

- Vi har jo en masse madspild. Noget sætter vi ned med 50 %. Men idéen er, at seks-syv københavnske butikker samler sammen og leverer det til en restaurant i stedet, forklarer han og tilføjer:

- Og der er jo ikke noget, der forhindrer os i at lave maden af en vis kvalitet.

'Ikke et mediestunt'

quote Der er jo ikke noget, der forhindrer os i, at lave maden af en hvis kvalitet.

Søren Steffensen, kædedirektør hos Irma

Men nu kalder du Michelin-stjernen for en ’hypotese’. Hvor realistisk er det?

- Om vi får en Michelin-stjerne, aner jeg ikke, svarer han.

Er det bare et mediestunt?

- Nej, det er det ikke! Det er en hypotese, der optræder i vores strategi, understreger han.

Han fortæller, at de allerede har haft et møde med en Michelin-restaurantkok, der mener, at det godt kan lade sig gøre for supermarkedskæden.

Hvornår Irmas Michelin-satsning kan slå dørene op, vides endnu ikke.

 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik