Freddy klagede over restaurant-regning: Så truede ejer med tæv

Freddy Neumann og hans partner klagede over deres regning på en fransk restaurant i København. Så truede ejeren med at smadre deres ansigter, fortæller han.

- Vi havde den mest mærkelige oplevelse i aftes på Bistro de Paris på Vesterbrogade 19.

Sådan indleder Freddy Neumann sin beskrivelse af et ubehageligt restaurantbesøg, han og hans partner havde lørdag aften.

Ægteparret kom gående ned ad Vesterbrogade og spejdede efter et sted, hvor de kunne få noget hurtigt at spise, inden de skulle ud og fejre Copenhagen Pride.

- Så står der tre mænd ude foran denne her Bistro de Paris og forsøger lokke folk ind. På et skilt står der, at de har en daily fixed menu til 150 kroner, fortæller Freddy Neumann.

Billede af Bistro de Paris på Vesterbrogade.
Billede af Bistro de Paris på Vesterbrogade.
Foto: Google maps - Street View

Både han og hans partner syntes, det lød som en fornuftig pris, men det skulle vise at blive noget dyrere end forventet. Parret endte nemlig med at blive bonnet for 710 kroner for en såkaldt jazz-dinner, selvom de havde sagt, at de ikke kunne lide jazz og bare gerne ville have et hurtigt måltid.

- Når man går ud og hijacker folk på gaden og skilter med 150 kroner, så må man gå ud fra, at det må være den pris, der gælder, siger Freddy Neumann.

"Fuck off!"

Parret måtte desuden væbne sig med en god portion tålmodighed, da der gik mere end en time, før hovedretten blev serveret.

- Da maden endelig kom, spiste vi den hurtigt. Imens var der denne her sangerinde, der stod og sang. Bagefter bad jeg om regningen. De spurgte, om vi ville have dessert, men det afslog vi, siger Freddy Neumann, der blev noget overrasket over den regning, som tjeneren lagde på bordet.

- Det var ikke det, vi havde fået stukket i udsigt. Og det var jo bare noget dåsesalat, et andelår og en lille cocotte med flødekartofler, vi fik, siger han.  

Det førte til en diskussion med først tjeneren, derefter manageren, og til sidst trådte der en mand til, som præsenterede sig selv som ejeren af spisestedet.

- Han var synligt beruset. Han pustede sig vældig meget op og sagde ’fuck off’ til os, siger Freddy Neumann, der ikke troede sine egne ører.

- Jeg sagde, ’undskyld, hvad sagde du?’ Og så sagde han 'fuuuck off!'

Fulgte efter og truede

Freddy Neumann og hans mand valgte straks at forlade restauranten. Forinden havde de betalt det fulde beløb på de 710 kroner. Men det var tilsyneladende ikke nok til at lægge en dæmper på den vrede restauratør.  Ifølge Freddy Neumann blev han decideret truende.

- De fulgte efter os ud på gaden, hvor han råbte ’fuck off or I will smash your faces’.

Freddy Neumann har skrevet et vredt opslag på restaurantens Facebook side for at gøre andre kunder opmærksomme på den dårlige behandling.
Freddy Neumann har skrevet et vredt opslag på restaurantens Facebook side for at gøre andre kunder opmærksomme på den dårlige behandling.
Foto: Privatfoto

Ifølge Freddy Neumann tilbød manageren at slå et par hundrede kroner af regningen. Ejeren var til gengæld så ophidset, at en tredje medarbejder måtte lægge sig imellem dem.

- Én ting er, at de kaprer kunderne på gaden og snyder med priserne. Men at man ovenikøbet følger efter folk og truer med at smadre deres ansigter, når de kommer med indsigelser, så er man kommet langt ud over kanten, siger Freddy Neumann.

Han har efterfølgende skrevet et vredt opslag på restaurantens Facebook-side for at gøre andre kunder opmærksomme på den dårlige oplevelse.

Restaurant-manageren har efterfølgende kontaktet ham via Facebook og sagt undskyld på vegne af restauranten. Men Freddy Neumann mener, det er alt for sent.

 - Jeg tog til genmæle. Men ville en turist også gøre det? Det tror jeg ikke. Kom jeg ud for det her i Rom eller Paris, så ville jeg nok acceptere regningen og tænke, at jeg ikke ville komme nogen vegne ved at reagere. Men det skal ikke være sådan man driver forretning i Danmark. Det kan de ikke være bekendt, siger han.

Restaurant-manager undskylder

TV 2 Lorry har været i kontakt med Bistro de Paris. Her fortæller manager Mathieu Pouletty, at han er ked af hele situationen.

- Jeg undskylder rigtig mange gange for det, siger han.  

- Jeg ved ikke, hvorfor han (ejeren, red.) blev så vred. Jeg tror, han var meget træt på grund af priden, siger Mathieu Pouletty.

Han ønsker ikke at udtale sig om, hvorvidt ejeren var fuld, da han hidsede sig op.

Mathieu Pouletty erkender, at det var hans fejl, at restauranten havde glemt at skilte med, at de afholdt en jazzkoncert, og at menuprisen derfor var højere.

- Det var en misforståelse. Jeg vil gerne betale dem tilbage, siger han.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik