Danskerne afleverer deres kæledyr tilbage op til ferien

Op til sommerferien oplever dyrehandlere en modsatrettet strøm af kunder. De vil af med deres kæledyr igen, for di de ikke vil betale for at få dem passet.

Det har metroxpress konstateret i en rundspørge til seks dyrehandlere forskellige steder i landet. Samtlige butikker har erfaring med kunder, der vil aflevere deres kæledyr tilbage til butikken, og de fleste oplever en stigning i henvendelserne op mod sommerferien.

Hos Poppi Dyrecenter Østerbro kan der, op til sommer, komme kunder tre gange om dagen, for at få deres dyr afsat. Dyrehandleren oplever endda, at kunderne bliver sure over, at butikken ikke kan overtage lille Ninus.

»Kunderne forstår ikke, at vi ikke kan tage imod dem. De glor mærkeligt og siger 'I må da kunne sælge dem videre' og 'Vi har købt den hernede'. Men du går jo heller ikke ned i Netto med din mælk, hvis du ikke vil have den alligevel,« siger Dan Olsen, dyrepasserassistent fra Poppi Dyrecenter Østerbro, til metroxpress.

Thorkild Madsen, der i 40 år har været dyrehandler, fortæller, at han på et tidspunkt forsøgte at imødekomme dyreejernes henvendelser ved at sælge en pasningsordning for dyr i sommerferien. 10 kroner om dagen tog Thorkild Madsen for pasningen, men folk ville ikke betale for det. De ville af med kæledyret gratis.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik