- Jeg fik en rykker før selve regningen kom.
Sådan skriver Lene Jeppesen på TV 2 Lorrys Facebookside, som en reaktion på søndagens indslag om Post Nord, der var 11 dage om at levere et brev mellem to nordsjællandske nabokommuner.
11 dage er ingenting... Fik et brev forleden, der var 6 uger undervejs.
Hun er langt fra den eneste, som er røget til tasterne for at dele personlige erfaringer med postvæsenet. Jonass Jørgensen er også en af dem, som mener, at posten ikke er, hvad den har været.
- Ha, 11 dage er ingenting... Fik et brev forleden, der var 6 uger undervejs.
En tredje Facebookbruger skriver, at hendes quickbrev var 22 dage om at nå frem, mens en fjerde fortæller, at de for første gang i tre uger fik post i fredags.
Vi har ikke gjort det godt nok.
Hos Post Nord selv er man klar over problemerne, og driftchef Lene Reipuert udtaler, at der gerne skulle være styr på sagerne igen om maks to uger.
- Vi har ikke gjort det godt nok. Det må jeg erkende, og det retter vi op på nu, siger hun til TV 2 Lorry søndag.
Hun forklarer desuden, at de lange ventetider skyldes fyringer og ændringer, som virksomheden har gennemgået i efteråret.
Jeg venter vigtige breve blandt andet fra sygehuset. Det kan ikke være rigtigt, man kommer for sent til aftaler, fordi man ikke har fået sin post.
De undskyldninger kan Birthe Huusfeldt, som er borger i Kokkedal, ikke bruge til noget. Hun har oplevet problemer lige siden Post Danmark blev til Post Nord.
- Man får den ene søforklaring efter den anden, når man ringer til Post Nord. Jeg føler mig som gidsel, da jeg ikke kan få min post til tiden. Det er noget rod, da jeg venter nogle vigtige breve blandt andet fra sygehuset. Det kan ikke være rigtigt, man kommer for sent til aftaler, fordi man ikke har fået sin post, skriver hun i en mail.