Hvis du har planer om at besøge Musik i Lejet til sommer, er der stor fare for, at du allerede nu bliver skuffet.
Kl. 10.00 fredag den 1. december blev billetterne sat til salg, og efter blot fem minutter gik serverne ned.
- Efter kort tid kom de op igen, og efter kun 20 minutter var stort set alle billetter solgt. Det er virkelig vildt, fortæller Peter Maarbjerg, næstformand for Musik i Lejet, til TV 2 Lorry.
Aldrig før er det gået så hurtigt med at sælge festivalens billetter.
- Sidste år tog det 72 timer, og det var ellers meget hurtigt, lyder det fra Peter Maarbjerg.
Musikprogram endnu ikke offentliggjort
Fra festivalens tide har man ellers forberedt sig på, at det kunne bliver lidt svære at sælge dette års billetter, fordi man har valgt at forhøje prisen for en partoutbillet med 300 kroner. Det svarer til en prisstigning på 43 %.
Det er virkelig kommet bag på os, at det er gået så hurtigt.
Men det har tydeligvis ikke skræmt gæsterne væk, tværtimod.
- Det er virkelig kommet bag på os, at det er gået så hurtigt. Vi var faktisk klar med en plan B, hvis vi ikke fik udsolgt. Men det er jo ikke nødvendigt nu, siger en meget tilfreds næstformand.
Musik i Lejet har endnu ikke offentliggjort sit musikprogram, så festivalens mange gæster ved faktisk ikke, hvad de har købt billet til.
- Vi kommer løbende til at offentliggøre navne, men de sidste kontrakter skal lige være helt på plads.
- Men for mange er det blevet en tradition at holde ferie heroppe og deltage i festivalen. Desuden har vi et højt niveau på både musik, mad og renhold. Så folk har store forventning. Og i år bliver det ekstra lækkert.
Musik i Lejet har til sommer 10 år jubilæum, men hvordan det bliver markeret, vil Peter Maarbjerg ikke afsløre endnu.
Flere penge til internationale navne og terrorsikring
Et partoutarmbånd er som tidligere skrevet blevet 300 kroner dyrere, og det skyldes, at festivalen har skruet op for ambitioner og sikkerhed.
Vi har en del ekstra omkostninger til sikkerhed og terrorsikring.
Udover et ønske om flere store internationale navne på scenen, så har festivalen også haft en øget udgift til blandt andet terrorsikring i forbindelse med den stigende popularitet og de mange gæster.
- Vi har en del ekstra omkostninger til sikkerhed og terrorsikring. Det har blandt andet været for at forhindre, at lastbiler og andet kan køre ind, og det er dyrt at sætte op, siger Peter Maarbjerg.
I alt blev der solgt 8.500 billetter til den tre dage lange musikfestival i Tisvildeleje.