Zoo bliver kimet ned af vrede kunder: 'Vi gør virkelig alt, hvad vi kan'

Zoo oplever netop nu et enormt pres fra kunder, der har problemer med blandt andet deres årskort.

Da Zoologisk Have i København endelig genåbnede i marts, var det forbundet med stor begejstring for både gæster og ansatte i haven. 

Og den glæde er kun steget i takt med det gode vejr, der har fået endnu flere til at lægge vejen forbi den gamle have.

Men det har nu vist sig, at genåbningen også har medført nogle væsentlige udfordringer for København Zoo. 

Mens Zoo var lukket ned for publikum i februar, blev der nemlig udrullet et helt nyt it-system, og det har nu vist sig at have nogle 'børnesygdomme', der har givet store udfordringer - blandt andet i forhold til årskort og billetter.  

- Vi har desværre nogle problemer med vores nye it-system, der dækker alle områder i Zoo. Det har blandt andet ført til nogle problemer for de gæster, der har årskort, men vi gør alt hvad vi kan for at løse dem, siger presse- og kommunikationschef i København Zoo, Jacob Munkholm Hoeck, til TV 2 Lorry. 

Lange ventetider på klager

Han ønsker ikke at konkretisere de problemer, gæsterne oplever i forbindelse med det nye it-system, men på Trustpilot har der den seneste tid været en hel del negative anmeldelser, der blandt andet har handlet om køb af årskort, der ikke virker, årskort der bliver fornyet uden godkendelse og betalinger, der bliver trukket flere gange. 

Derudover er der stor frustration over lange ventetider på at få svar på klager på både telefon og mail. 

- Det her har vist sig lidt at være en 'perfekt storm'. Vi har enormt mange henvendelser på grund af corona, og når det kommer oveni alle henvendelserne fra gæster, der oplever problemer i forbindelse med de nye systemer, så skaber det et voldsomt pres på både telefon og mail, siger Jacob Munkholm Hoeck, der understreger, at alle arbejder hårdt for at afhjælpe problemerne. 

- Jeg sidder ved siden af de medarbejdere, der svarer mails og telefoner, og de knokler afsindig hårdt. Alle hænder er i gang, og vi gør alt, hvad vi kan, forsikrer han. 

I klippet nedenfor kan du se et tidligere indslag fra TV 2 Lorry om Zoos forsøg på at få to pandaer til at parre sig. 

Lørdag aften lukkede Zoologisk Have to pandaer ind i samme bur i håb om, at de vil parre sig med hinanden, så hunnen bliver befrugtet. Noget, der kun sker ganske sjældent. TV 2 Lorry fulgte parringsforsøget søndag.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik