Møgbeskidt Netto får bøde efter klage fra kunde

Fødevarestyrelsen har givet butikken en bøde på 10.000 kroner samt en sur smiley.

Gammelt snavs, sorte belægninger og rester af revet ost.

Rengøringen sejlede, da Fødevarestyrelsen den 24. februar var på kontrolbesøg i Netto på Borgmester Fischers Vej på Frederiksberg.

Kontrolbesøget skete på baggrund af en klage fra en anonym kunde, og det viste sig da også, at der var rigeligt at komme efter.

- Følgende er konstateret: Butik: Gulv langs kanter, hjørner og under inventar fremstår generelt med sorte belægninger af snavs i hele butikken, skriver Fødevarestyrelsen i deres kontrolrapport.

- Reoler, hylder samt hyldekanter ved morgenmadsprodukter og pasta, ved drikkevarer og i grøntafdeling fremstår støvet og med indtørret snavs.

- Ved kassen ses der papiraffald og snavs på gulvet, og hylder med spiritus fremstår støvet. I ostekøledisk ses der rester af revet ost, står der yderligere i kontrolrapporten.

Og det stopper ikke her.

Artiklen fortsætter under billedet...

Nettos butik på Borgmester Fischers Vej på Frederiksberg har problemer med hygiejnen.
Nettos butik på Borgmester Fischers Vej på Frederiksberg har problemer med hygiejnen.
Foto: Google Streetview


Beskidt lager

Også butikkens lager var ét stort rod.

- Gulv fremstår generelt med ansamlinger af snavs, pap, plast og affald. Gulv ved flaskeområde fremstår med gammelt snavs, flasker samt dåser der ligger på gulvet, skriver Fødevarestyrelsen, som har fotodokumenteret forholdene.

Det fremgår af kontrolrapporten, at butikken ingen bemærkninger havde til de beskidte forhold.

Som konsekvens har butikken fået en bøde på 10.000 kroner samt en sur smiley, som skal hænges op ved indgangen til butikken.

Svarer på kritik

TV 2 Lorry har kontaktet Salling Group, der er ejer Netto-kæden. De har valgt at sende deres svar skriftligt fremfor at stille op til et interview.

I svaret skriver Salling Group: 

”Vores kunder skal have den bedste indkøbsoplevelse, når de handler hos os, og derfor er det selvfølgelig uacceptabelt, at rengøringen ikke har været i orden. Af den årsag fik hele butikken omgående en totalrengøring, og vi har indskærpet vores interne procedurer, så vi undgår lignende tilfælde,” lyder svaret fra Steven Hartmann, der er distriktschef i Netto.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik