Virksomheder stormer frem på sociale medier

Kontakten til kunderne og markedsfordele får flere og flere virksomheder på facebook og linkedIn

På bare et år er udbredelsen af virksomheder, som er hoppet på de sociale medier, steget fra 40 til 50 procent. Sådan lyder de seneste tal fra Danmarks Statistik.

I år bruger 46 procent af virksomhederne sociale netværk, mens andelen i 2013 var på 36 procent.

Og der er en god grund til, at virksomhederne ønsker at være synlige på for eksempel facebook, forklarer Janus Sandsgaard, Fagchef for IT og Digitalisering hos Dansk Erhverv.

"Det er der, hvor de finder deres kunder. Kunderne er sociale væsner, og de er på facebook, og det er virksomhederne så også", siger Janus Sandsgaard.

En tredjedel af virksomhederne bruger de sociale medier til behandling af kundereaktioner.

Se hele interviewet med Janus Sandsgaard i Kont@kt HER.

Følg os også på facebook: www.facebook.com/lorrykontakt

Twitter og Instagram: Lorrykontakt