Virksomhed kæmper med dårlig forbindelse: Vi mister kunderne

Telefonopkald og mails går tabt, selvom der lige er kommet ny mobilmast i området.

Vi har sagt det før. At der er knas med internetforbindelsen og mobildækningen flere steder her i vores område. Og sådan er det stadig.

Faktisk er Region Sjælland den region i hele landet, hvor de er længst væk fra regeringens mål om, at alle skal have hurtigt bredbånd i år 2020.

quote Man kan måske sidde og være ved at skrive en mail eller noget andet. Og pludselig puff… så forsvinder det

Mia Fischer, medarbejder, CADO

I Region Sjælland er der hele 80.000 husstande og virksomheder, som i dag døjer med dårligt internet og en dårlig mobilforbindelse.

Og en af de virksomheder, der har store problemer med forbindelsen ligger i Jersie i Solrød Kommune.

 

 

På virksomheden CADO sælger de legepladser. Og her er både mobildækningen og netforbindelsen ofte dårlig. Søren Andersen er medejer og salgsdirektør. Firmaet  har ligget, hvor det gør i halvandet år. Stort set alle dage er der problemer med forbindelserne.

- Vi har ikke fastnet, kun mobiltelefoni. Det betyder, at vores medarbejdere må flytte sig rundt i huset, for at få  den rigtige dækning. Vi mister opkald fra vores kunder, siger medejer og salgsdirektør Søren Andersen.

I et hjørne i kontorlokalet sidder Mia Fischer. Hun hjælper med at løse opgaver med logistik og indkøb. Hun kæmper både med telefoner og computere, der har en dårlig forbindelse.

- Man kan måske sidde og være ved at skrive en mail eller noget andet. Og pludselig puff… så forsvinder det, siger Mia Fischer.

Og det er ikke godt. For hos CADO skal de netop via mobilen, og computeren være i kontakt med kunder, leverandører, håndværkere og chauffører.

- Man sidder midt i en samtale og så misser man lige to tre ord. Så kan det være svært at fange, hvad der blev sagt. Så må man fortælle, at man sidder med en dårlig forbindelse, siger Mia Fischer.

 

 

For nylig blev der sat en ny mobilmast op. Men der er stadig problemer.     

-  Vi lever af vores kunder, så det er vigtigt at kunderne kan komme i kontakt med os, og vi kan komme i kontakt med dem, siger medejer og salgsdirektør Søren Andersen.

Så selvom Solrød kun ligger en halv times køretur fra København, så er der altså også sorte bredbånds - og mobildækningspletter her. Nu håber Søren Andersen på hjælp fra Christiansborg.

-  Jeg håber, at det område, som vi er i her bliver fuldt dækket. Så vi ikke længere oplever, at vores kunder ikke kan komme i kontakt med os. Og så vi slipper for den dårlige kvalitet, som vi oplever på vores mobiltelefoni og vores bredbånd.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik