Vi bruger Øresundsbroen til ferie og fritid

Vi pendler ikke så ofte over Øresundbroen i bilen som tidligere. Til gengæld lokker en Brobizz, når vi har fri

Øresundbroen lokker, når vi har fri eller skal på ferie.

Ved udgangen af marts havde Øresundsbro Konsortiet 319.000 aftalekunder - heraf var de 279.000 ferie- og fritidsaftalen Bropas.

Det er 31.000 flere ferie- og fritidskunder end samme tidspunkt sidste år. Og alene i årets tre første måneder steg ferie- og fritidstrafikken med 10 procent i forhold til sidste år. Med skal dog lige, at påsken faldt tidligere i år.

Samlet giver det Øresundsbro Konsortiet et driftsresultat i første kvartal 2013 på 229 millioner kroner, hvilket er 12 millioner mere end i kvartalet året før, viser broens regnskab.

- Hver eneste dag arbejder vi på at fortælle danskerne og svenskerne om de mange muligheder for shopping og oplevelser på den anden side af Øresund. Det glæder mig, at dette arbejde bærer frugt, siger direktør Caroline Ullman-Hammer.

Arbejdspendling er faldet med 13%

Mens vi oftere hopper i bilen og tager et smut over broen, pendler vi ikke så meget som tidligere. Faktisk er arbejdspendlingen faldet med 13 procent, viser kvartalstallene.

- En naturlig konsekvens af den aktuelle og generelle økonomiske lavkonjunktur er, at arbejdspendlingen udvikler sig langsommere end tidligere, påpeger Øresundsdirektøren.

- Integrationen i regionen skabes lige nu af de flere og flere mennesker, som vælger at bruge deres ferie og fritid på den anden side af Øresund. Det fortsatte fald i arbejdspendlingen er dog bekymrende, påpeger Caroline Ullman-Hammer

Samlet steg indtægterne fra vejtrafikken med syv millioner kroner til 227 millioner, mens indtægterne fra jernbanen steg med to millioner kroner.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik