Tuborg: Roskilde er en legeplads for nye projekter

Folk vil have hele paletten og ikke nøjes med musik på Roskilde Festival, siger professor i oplevelsesøkonomi.

Med sine 130.000 deltagere udgør Roskilde Festival Danmarks fjerdestørste "by", i det tidsrum den finder sted. 

Det er en unik målgruppe og legeplads for virksomheder, der kan teste produkter og arbejde med nye ting, fortæller Peter Giacomello, der er sponsorchef for Tuborg.

- Roskilde Festival er en slags eksperimentarium, hvor vi som virksomhed kan teste vores projekter og idéer, siger han. 

I samarbejde med festivalen har Tuborg i år skabt et oplevelsesrum, hvor kunst, musik og stærke holdninger er i fokus.

Et 1200 kvadratmeter område, der er opstillet til lejligheden, danner rum for den kluborienterede festivaloplevelse, som parterne forsøger at skabe under navnet "KlubRå". 

- Det er meget mere end blot musik. Det er en ny type festivaloplevelse for sanserne, der også integrerer kunst, lyd og performance, siger Giacomello. 

Mere end musik

Bevæger man sig gennem KlubRå, vil man opleve noget nyt i hver af de rum, man træder igennem. Hertil vil forskellige kunstnere og musikere optræde.

Generelt har festivalen udviklet sig til at være andet end blot en musikfestival, fortæller Jon Sundbo, professor i erhvervs- og oplevelsesøkonomi fra Roskilde Universitet.

- Folk vil gerne have meget andet end musik. Folk vil have hele paletten. Det har været sådan på Roskilde længe. Men der er kommet endnu flere aktiviteter til, og virksomheder bruger det som et laboratorium til at prøve ting af og brande sig selv, siger han.

Det udsagn kan Peter Giacomello sagtens tilslutte sig. For nogle år siden etablerede virksomheden deres økologiske Tuborg Rå-øl på Northside i Aarhus og på Roskilde Festival.

- Tuborg Rå udviklede sig til at blive Danmarks mest succesfulde økologiske øl. Det var et meget, meget vellykket eksperiment, siger han. 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik