Tivolis nye akademi tilbyder undervisning i service til både private og offentlige kunder.

Tivoli åbner ny skole

I forvejen har de en balletskole. Nu vil den gamle have også undervise i service.

De fleste forbinder Tivoli med et sus i maven fra de mange forlystelser, musik fra plænen og en liflig duft af candyfloss og popcorn. 

Men spørger man Tivoli selv, så er servicen i haven også mindeværdig. Så mindeværdig at Tivoli nu åbner et akademi, hvor de vil undervise i deres måde at levere service til gæsterne.

De seneste fire år har haven nemlig arbejdet med en helt speciel nordisk filosofi omkring service.  Her er der ingen manualer eller faste formuleringer, personalet skal kunne. 

 

Læs også Massiv kritik af kaos i jule-Tivoli: "Det var et mareridt"

-  Det handler om at tage aktivt ansvar for hele gæstens oplevelse, og om at give medarbejderne mod, ansvar og nysgerrighed til at møde gæsten eller borgeren på en personlig måde – og her har vi udviklet nogle gode processer og værktøjer. Initiativet er samtidig en del af vores egen strategi om at bevæge os fra sæsonvirksomhed til helårsvirksomhed, siger Charlotte Kling Petersen, Customer Experience Manager for Tivoli. 

1500 elever fra Københavns Kommune er allerede klar til at hoppe på skolebænken i det nye akademi, der indtil nu har afsat 90 dage til undervisning. 

- Vi har allerede nu oplevet en stor interesse fra flere brancher og vi mener, at der er et hul i markedet, hvor vi med vores tivoliværdier kan bidrage til andre, hvad enten det er på byens rådhus, et forsikringsselskab eller i en servicevirksomhed, siger Charlotte Kling Petersen, Customer Experience Manager for Tivoli. 

Tivoli har ikke oplyst, hvad de forventer at tjene på det nye foretagende. 

 

Læs også Tivoligæster evakueret fra Dæmonen