Terminal A øger presset på Københavns Lufthavne

Nu begynder det at snerpe til for Københavns Lufthavne, der måske tvinges til at udleje et areal til den kommende lavpriskonkurrent, Terminal A.

Fra passagerer, flyselskaber og
politisk hold er der opbakning til, at folkene bag Terminal A må
opføre den, mens juraen i øjeblikket er mere på Københavns
Lufthavnes side. Projektet ser dog allerede nu ud til at blive
forsinket. Det skriver dagbladet Børsen torsdag.»Københavns
Lufthavne har ikke villet spille konstruktivt med til at få
dette projekt til at blive til noget,« siger Mogens Kornbo, der
er direktør i den kommende Terminal A, og fortsætter:»Vi bad om
at få tilsendt en jordlejekontrakt, og den har vi ikke set
skyggen af endnu. Det tolker jeg derhen, at Københavns Lufthavne
trækker tingene i langdrag.«De to parter holder møde i dag,
torsdag, og det er blot det andet møde mellem parterne. Første
møde var den 24. juni, da projektet blev lanceret.»Det er en
opfølgning på det første møde. Det er svært at se detaljeret,
hvad projektet har af konsekvenser, og helt grundlæggende vil vi
gerne forstå projektet,« siger Brian Petersen, adm. direktør i
Københavns Lufthavne.Basalt set kan han godt se, at Terminal A
har en pointe. »Lavprisflyselskaber har et andet behov end andre
flyselskaber. Derfor er der logik i at lave faciliteter, der
passer til lavprisselskaber. Det må være den vej, branchen går,«
siger Brian Petersen.Københavns Lufthavne vil selv lave et
projekt for lavprisselskaber, skriver Børsen.