Succesen fortsætter: Først barbergrej - nu kaffekapsler

På bare to år har den første virksomhed Barberklingen.dk vokset sig til en kernesund forretning. Nu har den 26-årige Michael Hansen fra Søborg gang i endnu et iværksættereventyr - kaffekapsler på abonnement.

Det er mindre end en måned siden, at Michael Hansen og hans nu to firmaer på grund af pladsmangel flyttede ind i en ny og 900 m2 stor grå lagerhal i Hvidovre.

Og når man træder indenfor, står det klart hvorfor.

Barberklingen har hurtigt vokset sig til en millionforretning, og nu er Michael Hansen på banen med en ny idé, der igen udfordrer en international mastodont.

I den ene ende står palle efter palle fyldt med kaffekapsler, borde med pakkeæsker, reoler med labels og store metalbure med utallige pakker klar til afsendelse. I den anden ende fylder paller med barbegrej og barbergel tilsvarende meget af pladsen.

Det håndgribelige bevis på, at Michael Hansens knap en måned gamle iværksættereventyr, Kaffedrengen.dk, har fået en flyvende start - akkurat som det var tilfældet med det første af slagsen, Barberklingen.dk

- Jeg har altid selv drukket meget kaffe. Og på et tidspunkt fandt jeg ud af, at jeg brugte mere end 400 kroner om måneden på de små Nespressokapsler. Det må kunne gøres billigere, tænkte jeg, siger Michael Hansen.

Og det kunne det. Midt i september lancerede Michael Hansen kaffedrengen.dk. som tilbyder kompatible kaffekapsler til noget nær halvdelen af den pris, som de koster hos eksempelvis mastodonten Nespresso.

Der er tre forskellige varianter, der alle produceres på en fabrik i Holland. Udviklingen af kaffetyperne har den unge iværksætter selv stået for:

- Jeg har rejst rundt til flere steder i verden, hvor kaffen produceres. På den måde har jeg lært leverandørerne at kende ligesom jeg ved, hvordan der ser ud, siger Michael Hansen.

Hvad er forskellen på dine kaffekapsler og alle de andre kompatible kaffekapsler på markedet?

- Kvaliteten. Jeg vil vove at påstår, at alle kan smage forskel. De fleste af de øvrige kappekapsler, du finder i detailhandlen, er ekstremt vandede, siger Michael Hansen.

Michael Hansens mor og hans kæreste udgør to af de i alt fem ansatte i Barberklingen.dk og Kaffedrengen.dk. Her er det kæresten Jisefine.
Michael Hansens mor og hans kæreste udgør to af de i alt fem ansatte i Barberklingen.dk og Kaffedrengen.dk. Her er det kæresten Jisefine.
Foto: TV 2 Kosmopol

Og noget tyder på, at Michael Hansen har ramt et marked hos en hel del forbrugere. På bare en måned har mere end 5000 kaffedrikkere landet over allerede tegnet abonnement. Prisen på kaffekapsler hos kaffedrengen.dk ligger på ca. halvdelen af prisen hos Nespresso.

Og konceptet med at tilbyde kaffekapsler på abonnement til konkurrencedygtige priser- fuldstændig uden bindinger af nogen art - lægger sig ganske tæt op af konceptet på Barberklingen.dk, som i dag har mere end 50.000 tilmeldte.

I følge Michael Hansen har han allerede afvist tilbud fra flere investorer.

 

 

 

 

 

 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik