Succes med turistture i øjenhøjde

Køge Turistbureau har stor succes med lokale turistture, der tager udgangspunkt i de spørgsmål, som nysgerrige borgere stiller ved skranken. Nu udbredes idéen til resten af landet, skriver DAGBLADET Køge.

Hvad sker der i Den Hvide By, hvordan ser der ud på Centralhotellet i dag, og hvem er de nye ejere af Hotel Hvide Hus?Sådan lyder et udpluk af de lokale spørgsmål, der har været udgangspunkt for de såkaldte oplevelsesture, som Køge Turistbureau med succes har arrangeret siden foråret.En fjerde tur har været en rundvisning på Transportcenteret og Køge Havn, og der har været udsolgt på stort set hver eneste tur.- Interessen har været vildt overvældende. Vores oplevelsesture er en måde, som borgerne kan få stilet deres nysgerrighed på, fortæller Ulla Dahrup fra Køge Turistbureau.Hun er samtidig formand for »Foreningen Medarbejdere ved danske Turistbureauer«, og på forenings årlige samling for nylig blev Køge-idéen bredt ud til kolleger fra resten af landet.- Alle synes, det var rigtig godt, og jeg ved, at det starter op i andre byer nu, siger Ulla Dahrup, der ved, at blandt andet Roskilde er tæt på at gå i gang.De her ture er en billig og enkel måde at give borgerne en oplevelse og samtidig profilere turistbureauet og turistbureauets samarbejdspartnere, siger Ulla Dahrup.