Socialt bedrageri strander hos politi

Nordsjællands Politi handler alt for langsommeligt, når det gælder sager om socialt bedrageri. Det mener i hvert fald Helsingør Kommune, som er på vej med en officiel klage til politidirektør Johan Reimann hos Nordsjællands Politi.

Det skriver Frederiksborg Amts Avis. Baggrunden for klagen er, at
selvom kommunen sidste år har oplevet et kraftigt fald i
restancerne fra borgere og virksomheder, så er tilgodehavenderne
på det sociale område steget markant med over fire millioner
kroner.- Jeg mener, det er på tide, at vi får signaleret klart
over for politidirektøren, at vi må forlange, at de her sager
bliver taget seriøst. Det nytter ikke at dække sig ind under, at
man har fået en ny politireform, siger viceborgmester Jørgen E.
Hansen (S) til Frederiksborg Amts Avis.Viceborgmesteren
understreger, at kommunens forvaltning allerede har gjort en
stor indsats for at få bugt med det sociale bedrageri, og det
derfor er ekstra ærgerligt, at politiet ikke prioriterer
sagerne. Målt i kroner kan der ifølge politikeren være tale om
millionbeløb, som går tabt for kommunen.På Nordsjællands Politis
hovedkontor i Helsingør kender politidirektør Johan Reimann
umiddelbart ikke noget til problematikken omkring
efterforskningen af sager om socialt bedrageri.- Vi vil helst
have tilfredse kunder i Nordsjællands Politi, og derfor er jeg
da ked af det, du fortæller om borgmesterens brev. Det er nyt
for mig, siger Johan Reimann til Frederiksborborg Amts Avis.Han
understreger, at han gerne vil mødes med borgmesteren for at
diskutere sagen.