Så tit er dit tog forsinket

På mange af strækningerne i hovedstadsområdet kniber det med at få togene frem til tiden.

Vi kender det allesammen: Stress, jag og sved på panden, når toget er forsinket, og man skal på arbejde, har et vigtigt møde ude i byen eller skal nå sit fly i lufthavnen.

Men hvor punktlige er DSB egentlig, når det gælder om at få togene frem til tiden?

Hos Forbrugerrådet har man netop offentliggjort en liste, der viser forsinkelserne på DSB’s mange forskellige togstrækninger i perioden fra januar til august i år.

Nedenfor kan du se, hvordan togene klarer sig på din strækning. 

DSB skal sørge for, at mindst 82,4 procent af passagererne med fjern- og regionaltogene kommer frem til tiden. For S-tog er tallet 92,3 procent. Grafik: Mia Cassens - Foto: Sarah Christine Nørgaard / Scanpix
DSB skal sørge for, at mindst 82,4 procent af passagererne med fjern- og regionaltogene kommer frem til tiden. For S-tog er tallet 92,3 procent. Grafik: Mia Cassens - Foto: Sarah Christine Nørgaard / Scanpix

Ifølge Forbrugerrådets magasin Tænk er DSB’s toge forsinkede, hvis de kommer tre minutter eller mere for sent til endestationen. 

DSB skal sørge for, at mindst 82,4 procent af passagererne med fjern- og regionaltogene kommer frem til tiden. I de første otte måneder af 2017 kom 79,3 procent af passagererne på landsplan frem til tiden.

For S-tog skal 92,3 procent af passagererne frem til tiden. Men tallet lå på 91,3 % de første otte måneder af 2017, skriver Tænk.

Ifølge Tænk er DSB's punktlighed blevet bedre på flere af deres strækninger sammenlignet med 2016.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik